Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBauman, Petr
dc.contributor.authorVrbová, Zuzana
dc.date.accessioned2021-11-19T12:55:43Z
dc.date.available2021-11-19T12:55:43Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-03-31
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2431
dc.description.abstractPráce se zabývá teoretickým výzkumem východisek environmentální psychologie pro výchovu v přírodě. Odpovídá z environmentálně-psychologického hlediska na otázku, proč je příroda v koncepcích výchovy v přírodě preferovaným prostředím a jaké jsou vlivy přírody na fyzické, psychické a sociální zdraví člověka. Tyto odpovědi jsou v práci popsány skrze teorie environmentálních preferencí a regeneračních účinků přírody. Práce je rozdělena do tří oblastí. První část rozebírá východiska, principy a obsahy environmentální psychologie a výchovy v přírodě, stěžejní pojmy pro práci a styčné body environemntální psychologie a teorie výchovy v přírodě. Druhá část popisuje environmentálně-psychologické teorie a koncepty, týkající se hlavní a vedlejší výzkumné otázky. Třetí část zhodnocuje důsledky a relevantnost environmentálně-psychologických poznatků pro oblast výchovy v přírodě.cze
dc.format103
dc.format103
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectenvironmentální psychologiecze
dc.subjectvýchova v příroděcze
dc.subjectpřírodacze
dc.subjectpřírodní prostředícze
dc.subjectenvironmentální preferencecze
dc.subjectregenerační prostředícze
dc.subjectregenerační účinky přírodycze
dc.subjectredukce stresucze
dc.subjectzotavení ze stresucze
dc.subjectteorie regenerace pozornosticze
dc.subjectfyzickécze
dc.subjectpsychické a sociální zdravícze
dc.subjectenvironmental psychologyeng
dc.subjectoutdoor educationeng
dc.subjectnatureeng
dc.subjectnatural environmenteng
dc.subjectenvironmental preferenceeng
dc.subjectrestorative environmenteng
dc.subjectrestorative effects of natureeng
dc.subjectstress reductioneng
dc.subjectstress recoveryeng
dc.subjectattention restoration theoryeng
dc.subjectphysicaleng
dc.subjectmental and social well-beingeng
dc.titleEnvironmentálně-psychologická východiska výchovy v příroděcze
dc.title.alternativeThe Basis of Environmental Psychology for Outdoor Education (The Influence of Nature on Mental and Social Well-Being)eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag25396
dc.description.abstract-translatedThe work deals with theoretical research of basis of Environmental Psychology for Outdoor Education. It answers two questions ? why in the conceptions of Outdoor Education is nature the preferred environment and what are the benefits of nature for physical, mental and social health. The answers to theses questions are in the work described through theories of environmental preference and restorative effects of nature. There are three major sections of the work. The first part discusses the basis, principles and contents of Environmental Psychology and Outdoor Education, the core terminology of the work, and the nodal points of Environmental Psyhcology and the theory of Outdoor Education. Second part describes those theories and concepts of Environmental Psychology which are related to the primary and subsidiary research questions. The third part evaluates the impacts and relevance of environmental-psychological knowledge on concepts of Outdoor Education.eng
dc.date.accepted2012-05-30
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam