Význam krajiny pro utváření lidské religiozity (u žáků SŠ)
Abstrakt
ABSTRAKT
KNĚZ, M. Význam krajiny pro utváření lidské religiozity (u žáků SŠ). České Budějovice, 2012. Diplomová práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra systematické teologie. Vedoucí práce Mgr. František Štěch, PhD.
Předmětem této práce je hledání významu porozumění krajině při utváření lidské religiozity. První část práce nazvaná Člověk a krajina se snaží o obecné charakteristiky vtahu člověka a krajiny. Druhá část je věnována vývoji vnímání krajiny u některých autorů (J. J. Rousseau, Jiří Sádlo, Václav Cílek).
Třetí kapitola nachází souvislosti mezi vnitřním prožíváním a prostředím, kde člověk žije. Jedná se o dynamický vztah, který má vliv na utváření religiozity. Dále je definována lidská religiozita, symbolický význam krajiny a specifika období adolescence. Závěr práce nabízí konkrétní podněty pro pedagogickou práci s mladými adolescenty pomocí dialogu a participace v krajině.