Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKolářová, Lucie
dc.contributor.authorTýmová, Kateřina
dc.date.accessioned2021-11-19T12:57:36Z
dc.date.available2021-11-19T12:57:36Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-03-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2516
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává na teoretické úrovni o významu a postupném vývoji vnímání dialogičnosti člověka v kontextu trestního soudnictví. V západoevropském kulturním prostředí byl obraz člověka jako dialogické bytosti výrazně ovlivněn židovsko-křesťanskou tradicí, která "člověka ve vztahu" pojímá jako neohraničenou a transcendentální formu bytí. Z praktického hlediska vnímá vztah jako základní předpoklad v procesu obnovy člověka a příležitost opětovného přiblížení se původní dokonalé formě lidství, které vzešlo z "rukou" Božích. Kulturně přijímaný dialogický obraz člověka se podílí na formování konkrétní podoby člověkem vytvářených systémů a institucí, které zahrnují i systém trestního práva a justice, jejichž hlavním cílem je prosazování spravedlnosti. V duchu kulturní tradice je v současné době kladen důraz na ochranu a respekt důstojnosti a individuálních práv a svobod člověka, a tudíž je preferována osobní účast aktérů trestního konfliktu na procesu spravedlnosti. Spravedlnost se tak v osobě viníka a oběti v rámci restorativní justice stává více "spravedlností dialogu a vyjednávání", a to v mezích zákona tak, aby mohly být maximálně ošetřeny individuální potřeby a zájmy účastníků a zajištěny závazky z konfliktu vyplývající.cze
dc.format99 s. (162 769)
dc.format99 s. (162 769)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectČlověkcze
dc.subjectosobacze
dc.subjectidentitacze
dc.subjectindividualitacze
dc.subjectrolecze
dc.subjectkulturní tradicecze
dc.subjectparadigmacze
dc.subjectdialogický principcze
dc.subjectprávocze
dc.subjectmravcze
dc.subjectetikacze
dc.subjectmorálkacze
dc.subjecthodnotacze
dc.subjectrestorativní spravedlnostcze
dc.subjectretributivní spravedlnostcze
dc.subjectdialogcze
dc.subjectproces obnovycze
dc.subjectprincip zásluhycze
dc.subjectprincip přiměřenosticze
dc.subjectprincip reciprocitycze
dc.subjectvyjednávánícze
dc.subjectvinacze
dc.subjectodpuštěnícze
dc.subjectsmíření.cze
dc.subjectManeng
dc.subjectpersoneng
dc.subjectidentityeng
dc.subjectindividualityeng
dc.subjectroleeng
dc.subjectcultural traditioneng
dc.subjectparadimgeng
dc.subjectdialogical principleeng
dc.subjectethicseng
dc.subjectmoralityeng
dc.subjectvalueeng
dc.subjectrestorative justiceeng
dc.subjectretributive justiceeng
dc.subjectdialogueeng
dc.subjectrestoration processeng
dc.subjectprinciple of meriteng
dc.subjectprinciple of appropriatenesseng
dc.subjectprinciple of reciprocityeng
dc.subjectnegotiationeng
dc.subjectguilteng
dc.subjectforgivenesseng
dc.subjectmercyeng
dc.subjectreconciliation.eng
dc.titleNa počátku byl vztah - křesťanské paradigma západní kultury formující obraz člověka v procesu trestního soudnictvícze
dc.title.alternativeIn the beginning, there was a relationship - the Western culture´s Christian paradigm forming the image of man within the process of criminal justiceeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag30034
dc.description.abstract-translatedThe present thesis paper deals - on theoretical level - with the importance and the gradual evolution of dialogicality of man within the context of criminal justice. In Western European cultural environment the image of man as dialogical being has been inspired by the Judeo-Christian tradition, approaching "the man in relationship" as an unlimited and transcendental form of being. In practical terms, a relationship has been perceived as the fundamental precondition in the process of restoration of a man and as an opportunity to re-approach the original absolute form of humanity, which is in harmony with God´s intention. The culturally accepted dialogical image of man has been reflected in shaping the specific form of systems and institutions created by man, including also the system of criminal law and justice, the main objective of which is enforcing justice. In the spirit of that cultural tradition, emphasis is currently laid on protection of and respect for dignity and individual rights and freedoms of man, and, thus, personal participation of the criminal conflict parties in the process of justice is required. Hence, in the persons of the offender and the victim, justice is rather becoming "the justice of dialogue and negotiation" within restorative justice, and it is so within the limits of law so as the participants´ individual needs and interests can be taken care of and obligations resulting from the conflict can be secured, to the maximum possible extent.eng
dc.date.accepted2014-05-28
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineEtika v sociální prácicze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programSociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam