Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPešková, Jana
dc.contributor.authorZíková, Petra
dc.date.accessioned2021-12-07T09:57:45Z
dc.date.available2021-12-07T09:57:45Z
dc.date.issued2006
dc.date.submitted2006-04-28
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/25523
dc.description.abstractPředmětem diplomové práce je vyjádření repetitivnosti v současné španělštině a analýza derivačních a perifrastických prostředků. Práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části se snažíme na základě studia španělské a české odborné literatury vyjádřit pojem repetitivnost a zmapovat prostředky jejího vyjádření. V praktické části se zabýváme analýzou padesáti libovolně vybraných sloves, u kterých zkoumáme frekvenci a sektor užití, na základě statistik vygenerovaných lingvistickým korpusem španělské královské akademie. Snažíme se zmapovat i změny významu dle volby různých lingvistických prostředků. Zkoumáme, jaké jsou možné významy předpony re- a na základě našich zjištění se snažíme rozdělit slovesa do několika různých skupin.cze
dc.language.isoep
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectperifrastické prostředkycze
dc.subjectrepetitivnostcze
dc.subjectthe periphrastic meanseng
dc.subjectthe repetitioneng
dc.titleVyjádření repetitivnosti v současné španělštině: prostředky perifrastické a derivačnícze
dc.title.alternativeExpression of repetivity in contemporary Spanish: periphrastic and derivative meanseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag1284
dc.description.abstract-translatedThis thesis is concentrated on expressing repetition by derivative and periphrastic means. The theoretical section begins with the concept of the repetition in Spanish. It is focused on the analysis of prefix re- and periphrastic construction volver a + infinitive. The purpose is to set the rules in terms of its use. In the practical section, fifty verbs are being analysed within the range of the reference corpus of The Spanish Royal Academy. The intention of this thesis is to study particular means of expression and to observe some preference in use and possible semantic changes. We try to organise these verbs into several different semantic groups according to the prefix implication recieved while being added to a root of a verb in a certain context.eng
dc.date.accepted2006-06-07
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineAJ-ŠJ/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHrubá, Hana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam