• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Teologická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Teologická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Konfesní výuka náboženství pro žáky přicházející ze sekulárního prostředí?

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (475.2Kb)
    Posudek vedoucího práce (468.2Kb)
    Posudek oponenta práce (1.360Mb)
    Průběh obhajoby práce (26.63Kb)
    Datum
    2013
    Autor
    Smítková, Alena
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Hlavním tématem práce je snaha o zodpovězení otázky, zda je konfesní výuka náboženství vhodným způsobem, jak přistupovat k žákům přicházejícím ze sekulárního prostředí. V první části práce se zabýváme vymezením pojmu katecheze a jejím dějinám. Dále porovnáváme konfesní a nekonfesní způsob výuky, přičemž jako alternativu shledáváme výuku náboženství zaměřenou na kulturní kontext. Pozornost věnujeme pojmu sekulární společnost a z toho plynoucím důsledkům ohledně výuky náboženství. Hledáme cíle a obsahy výuky náboženství v jednotlivých církevních dokumentech s přihlédnutím na nevěřící žáky. V poslední části práce se věnujeme vývojové psychologii, vývoji náboženského úsudku dětí a osobnosti pedagoga. Samotný závěr pak hledá východiska k výuce zaměřené na kulturní kontext.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2557
    Kolekce
    • Teologická fakulta

    Související záznamy

    Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.

    • Náboženství jako součást školní edukace v různých zemích Evropy 

      Skoková, Jana (Jihočeská univerzita, 2012)
      Práce v první části teoreticky popisuje stav náboženské situace v Evropě, zabývá se historií postupné sekularizace Evropy, sociologicky popisuje současný stav společnosti vzhledem k náboženství. Závěr první části podává ...
    • Problematika vyučování katolického náboženství v 50. letech 20. století s přihlédnutím k situaci ve východních Čechách 

      Weisbauer, Jan (Jihočeská univerzita, 2019)
      Klíčová slova: komunismus, totalita, náboženství, víra, křesťanství, výuka, vyučování, učitelé, žáci, škola. Diplomová práce pojednává o boji komunismu proti šíření katolické víry a pronásledování učitelů, výuky náboženství ...
    • Filosofie pro děti jako koncepce výuky náboženství a katecheze. 

      Odehnalová, Barbora (Jihočeská univerzita, 2016)
      Diplomová práce si pokládá dvě otázky, Jak promýšlejí děti ve věku 12 15 let biblické texty? A Jak lze pomocí Filosofie pro děti podněcovat promýšlení víry u dětí ve věku 12 15 let? Pro zodpovězení těchto otázek jsem ...

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV