Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVyhnálek, Jan
dc.contributor.authorSommerová, Lucie
dc.date.accessioned2021-11-19T12:59:52Z
dc.date.available2021-11-19T12:59:52Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-03-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/2594
dc.description.abstractPráce se zabývá problematikou odloučení dítěte při vstupu do MŠ a klade si za cíl popsat projevy dítěte, které je odloučeno od rodičů. Nejprve vymezujeme pojem dítě předškolního věku, poté ho charakterizujeme z hlediska vývojové psychologie, kde se více pozastavujeme nad socializací dítěte. Další kapitoly popisují předškolní vzdělávání a mateřskou školu jako instituci a samozřejmě samotným pojmem odloučení. V podkapitolách se v souvislosti s odloučením zabýváme strachem z odloučení, chováním dítěte a také tím, jak mohou v tomto procesu pomoci rodiče či třídní učitelka dítěte. Výzkumná část práce se věnuje případové studii a snaží se splnit hlavní výzkumnou otázku: Jak se projevuje dítě při odloučení? Poznatky získáváme pomocí zúčastněného pozorování jednoho chlapce a hloubkovým polostrukturovaným rozhovorem s jeho matkou.cze
dc.format80 s.
dc.format80 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectpředškolní věk dítětecze
dc.subjectvývoj předškolního dítětecze
dc.subjectsocializacecze
dc.subjectrozvoj dovednostícze
dc.subjectpředškolní vzdělávánícze
dc.subjectmateřská školacze
dc.subjectodloučenícze
dc.subjectstrach z odloučenícze
dc.subjectpreschool child ageeng
dc.subjectpreschool child developmenteng
dc.subjectsocializationeng
dc.subjectskill developmenteng
dc.subjectpreschool educationeng
dc.subjectkindergarteneng
dc.subjectseparationeng
dc.subjectfear of separation.eng
dc.titleOdloučení dítěte při vstupu do MŠcze
dc.title.alternativeSeparation of a child when entering kindergarteneng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag34684
dc.description.abstract-translatedThe work deals with the separation of a child when entering kindergarten and aims to describe the symptoms of a child who is separated from his parents. First, we define the concept of preschool age, and then it is characterized in terms of developmental psychology, which is investigated further by the socialization of the child. Other chapters describe pre-school education and kindergarten as an institution and of course the very notion of separation. The subchapters deal with the connection, the actual separation, the fear of separation, the child's behavior and how the parents or the child's homeroom teacher can help in this process. The research is devoted to case studies and seeks a way to answer the main research question: How does a child express itself during separation? The knowledge we gain through participant observation of one boy and indepth semi-structured interviews with his mother.eng
dc.date.accepted2014-05-26
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam