Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠvejda, Gabriel
dc.contributor.authorBatystová, Věra
dc.date.accessioned2021-12-07T10:30:14Z
dc.date.available2021-12-07T10:30:14Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-05-10
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26024
dc.description.abstractAnotace: Diplomová práce v teoretické části shrnuje didaktické přístupy, které se staly východiskem pro navržení dílčí metodiky výuky a zejména vhodné prezentace informačních komunikačních technologií (dále ICT) v mladším školním věku. Práce se zabývá dopadem ICT na celkový rozvoj osobnosti žáka vzhledem k inovačním edukačním procesům, probíhajícím v našem školství. Cílem práce je na základě průzkumu aktuálního stavu výuky ICT a počítačové gramotnosti žáků na 1. stupni ZŠ, dále zaznamenaných a utříděných ''nejlepších zkušeností vyučujících '' navrhnout a ověřit optimální možné didaktické metody při výuce ICT. Diplomová práce zejména ověřovala hypotézu, že žáci při výuce ICT dokáží ve dvojici efektivně spolupracovat a žák s většími znalostmi v obsluze počítače dokáže poradit a instruovat svého spolužáka, který je počítačovým začátečníkem. V praktické části práce je pomocí dotazníkového šetření zjišťována počítačová gramotnost žáků 2. a 3. třídy 1. stupně ZŠ. Na základě vybraných didaktických přístupů a analýzy výsledků dotazníkového šetření byla navržena a při vyučování prakticky ověřena metoda dyadického vyučování. Využití metody dyadického vyučování je jedním z možných způsobů, jak dosáhnout optimálních pedagogických výsledků při výuce ICT na 1. stupni ZŠ. Práce obsahuje návrh tematického plánu pro 3 ročník ZŠ. Tento návrh, rozpracovaný po jednotlivých měsících školní docházky, podobně jako rozbory realizovaných ověřovacích hodin mohou být začínajícím pedagogům inspirací při zpracovávání jejich tematického plánu pro nově vznikající předmět informační a komunikační technologie na 1. stupni ZŠ nebo pro využití ICT ve výuce.cze
dc.format122 s., 2 s. obr. příloh.
dc.format122 s., 2 s. obr. příloh.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectInformační a komunikační technologiecze
dc.subjectICTcze
dc.subjectpočítačová gramotnostcze
dc.subjectdyadická metodacze
dc.subject1. stupeň ZŠcze
dc.subjectICTeng
dc.subjectComputereng
dc.subjectinformation communication technologyeng
dc.subjectteachereng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectComputer managed instrucioneng
dc.subjectCAIeng
dc.subjectComputer literacyeng
dc.titleInformační technologie v odrazu výuky na 1. st. ZŠcze
dc.title.alternativeInformation Technology in Reflection of Education on the 1st Level on Basic Schooleng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag1136
dc.description.abstract-translatedAnnotation This diploma thesis in its theoretical part sums up didactic approaches which serve as a starting point for designing teaching methods and suitable presentation of Information and Communication Technology (ICT) to primary school children. The thesis deals with the impact ICT has on the development of pupils´ personalities with regard to innovative educational processes which are now at work in our schools. The thesis wants to propose and prove possible and useful approaches to ICT teaching at primary schools based on research in the current state of ICT teaching and in the computer literacy of pupils and on teachers´ own ''best experience“. The hypothesis was that pupils in ICT lessons are able to work in pairs effectively and that the one with better knowledge of computers can help and give advice to the less experienced one in the pair. In the practical part of the thesis computer literacy of pupils in second and third grades of primary schools is checked with help of a questionnaire. On the basis of selected didactic approaches and analysis of the questionnaire answers a dyadic teaching method was designed and proved in practice. The use of dyadic method is one of possible ways to reach optimal results in ICT teaching at primary schools. The thesis proposes a teaching plan for a third grade of primary school. This teaching plan, effectivity of which was checked in practice and the outcome analysed, can serve as an inspiration for beginning teachers and help them to design their teaching plans for ICT lessons or for employing ICT in other subjects.eng
dc.date.accepted2007-05-23
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineNŠ-HV-Ccze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeSomr, Miroslav


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam