dc.contributor.advisor | Švejda, Gabriel | |
dc.contributor.author | Jandová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T10:30:14Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T10:30:14Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.date.submitted | 2007-04-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26026 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá působením médií na děti a mládež. Prostřednictvím mediální výchovy se snaží docílit toho, aby měla média pozitivní vliv především na tuto cílovou skupinu. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje tři významné kapitoly. V prvé řadě popisuje problematiku masových médií a masové komunikace. Věnuje se například vymezení jejich významu, funkce, historie a některým procesům vztahujícím se k naší společnosti. Druhá kapitola se zabývá negativními i pozitivními vlivy médií na děti a mládež. Závěr teoretické části tvoří kapitola, která pojednává o důležitosti mediální výchovy na školách a v rodině a přináší konkrétní návrhy a metody její realizace. Praktická část se zabývá výzkumným šetřením provedeným v 5. třídách základních škol. Jeho cílem bylo zjistit představu o vztahu dětí k médiím a o vlivu, který na ně působí. Výzkumné šetření bylo zpracováno do tabulek, znázorněno do grafů a poté vyhodnoceno. | cze |
dc.format | 169 | |
dc.format | 169 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.title | Mediální výchova jako prostředek pozitivního vlivu působení medií na mládež | cze |
dc.title.alternative | Medial Education as an Instrument of Positive Influence of Media on young People | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 1138 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis deals with the topic of the influence of media on children and the youth. It tries to achieve positive influence on this target group through media education. The paper is divided into a theoretical and practical part. The theoretical part consists of three important chapters. The first one describes the problems concerning mass-media and mass-communication. Definitions of media functions, their history and some processes relating to our society are mentioned there. The second chapter deals with negative and positive influence of media on children and the youth. The end of this theoretical part is created by a chapter which deals with the importance of media education at school and in the family. It bears specific suggestions and methods of their implementation. The practical part contains research results. This research was carried out in the fifth’s classes at primary schools. The main aim of this research was to find out more details about our children’s relationship to media and their influence on them. The results were compiled into tables and graphs and then they were evaluated. | eng |
dc.date.accepted | 2007-05-24 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Somr, Miroslav | |