Projektové vyučování v rámci výuky pěstitelských prací na 1. stupni ZŠ
Abstrakt
Anotace
Diplomová práce ''Projektové vyučování v rámci výuky pěstitelských prací na 1. stupni ZŠ'' uvádí definice vymezující projektové vyučování, podává stručný přehled o historii projektového vyučování a také seznamuje s různým pohledem autorů na různé typy dělení projektů. Dotýká se problematiky nejednotnosti v označení, ale především se zabývá uplatněním projektů na prvním stupni ZŠ. V diplomové práci jsou uvedeny návrhy tří školních projektů:
1. Co najdeme na polích na podzim?
2. Čeho se nikdy nepřejíme?
3. Přadné rostliny.
Jednotlivé projekty byly realizovány v praxi na třech odlišných místech. Návrhy mohou sloužit jako inspirace pro učitele, popřípadě mohou být převedeny na konkrétní podmínky školy a využity přímo ve výuce.
Návrhy projektů byly primárně sestaveny pro předmět pěstitelské práce, ale v rámci projektového vyučování dochází ke spojení s ostatními předměty.