Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorCvach, Radek
dc.contributor.authorPošustová, Lucie
dc.date.accessioned2021-12-07T10:30:28Z
dc.date.available2021-12-07T10:30:28Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-04-26
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26069
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá volnočasovými aktivitami žáků 1. stupně ZŠ a to především jejich vlivem na kázeň ve škole. Cílem práce je zachycení zkušeností učitelů prvního stupně ZŠ s projevy nekázně žáků, zmapování způsobů trávení volného času žáků a posouzení, zda volnočasové aktivity mají možnost výrazně ovlivnit chování žáků ve škole. Teoretická část práce vymezuje na základě odborné literatury pojmy kázeň a volný čas. Nastiňuje funkce kázně, smysl jejích norem, příčiny nekázně a její projevy. Naznačuje také způsoby, kterými lze kázeňským problémům předcházet. Dále charakterizuje výchovu mimo vyučování a volnočasová zařízení. V praktické části jsou pomocí dotazníkové metody a řízeného rozhovoru shromážděny a analyzovány poznatky o kázeňských přestupcích žáků 1. stupně ZŠ a využívání jejich volného času. Tyto poznatky jsou posuzovány jak z hlediska výpovědí žáků, tak i z pohledu učitelů.cze
dc.format74
dc.format74
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectvolný čascze
dc.subjectvolnočasové aktivitycze
dc.subjectkázeňcze
dc.subjectkázeňské problémycze
dc.subjectfree-timeeng
dc.subjectfree-time activitieseng
dc.subjectdisciplineeng
dc.subjectdisciplinary problemseng
dc.titleVolnočasové aktivity žáků 1. stupně ZŠ jako prevence kázeňských problémů ve školecze
dc.title.alternativeFree-time activities of elementary school pupils as prevention of disciplinary problems at school.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag1264
dc.description.abstract-translatedThe thesis is concerned with free-time activities of elementary school pupils with a special emphasis on its influence on discipline at school. The aim of the thesis was to gather experiences of elementary school teachers with disciplinary probloms in pupils, to survey how pupils spend their free-time and to assess whether free-time activities can significantly influence behaviour of pupils at school. Theoretical part is focused on the terms "free-time" and "discipline" and is based on scientific literature. It shows functions of discipline, sense of its norms, causes of disciplinary problems and their displays. It also outlines ways of disciplinary problems prevention, characterizes education outside school and free-time facilities. In practical part are results from a questionnaire-survey and interviews about disciplinary problems of elementary school pupils and about ways in which they spend their free-time. These findings have been analyzed form both - pupils and teacher - aspects.eng
dc.date.accepted2007-05-23
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineNŠ-HV-Ccze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam