Intonační metody používané na českých školách
Abstrakt
V diplomové práci ''Intonační metody používané na českých školách'' se zabývám problematikou výuky tohoto předmětu na základních školách a na základních uměleckých školách a snažím se zmapovat situaci v terénu.
V úvodu se snažím nastínit problematiku daného tématu a vztýčit si základní otázky, na které by mi měl poskytnout odpověď výzkum v terénu.
V rámci výzkumu rozděleného do dvou hlavních podkapitol se snažím odpovědět na otázky z čeho se intonace učí, kolik času se jí věnuje a při praktickém výzkumu mezi žáky škol se snažím zjistit, zda a jak jsou děti schopné zpěvu z listu.
Zcela samostatnou kapitolu jsem vyčlenila pro Základní uměleckou školu v Jeseníku, která jako jediná u nás používá Kodályho hudebně výchovný systém, ač upravený pro vlastní potřebu. Hned následující kapitola je věnována výzkumu na Konzervatoři v Pardubicích, který byl uskutečněn z popudu ředitele jedné Základní umělecké školy v témže městě.
Po těchto kapitolách následuje rozbor některých nejvíce používaných učebnic, tak jak to vyplynulo z výzkumu.