Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorAigner, Alena
dc.contributor.authorGalatíková, Zuzana
dc.date.accessioned2021-12-07T10:30:55Z
dc.date.available2021-12-07T10:30:55Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-04-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26125
dc.description.abstractSvou prací bych ráda přispěla učitelům středních škol, kteří se rozhodují při výběru učebnic pro své studenty. Jedná se o analýzu dostupných učebnic němčiny pro za-čátečníky, a to z hlediska výběru témat. V souvislosti se svou prací jsem vytvořila také dotazník, který jsem rozdala mezi 50 studentů středních škol, abych zjistila názor cílové skupiny. Mým cílem je vyhodnotit vzorek učebnic němčiny na českém trhu tak, aby co nejvíce odpovídal kritériím Společného evropského referenční-ho rámce pro cizí jazyky. Pro analýzu byl vybrán vzorek učebnic, které se běžně používají na českých středních školách. Jde o učebnice vydané českými i německými vydavatelstvími, konkrétně Německy s úsměvem nově, studio d A1, Sprechen Sie Deutsch? 1. a Themen aktuell 1. Původně jsem chtěla analyzovat místo učebnice Themen aktuell 1 učebnici Tangram aktuell 1 od stejného vydavatelství, ale protože se spíše učí podle prvně jmenované, rozhodla jsem se pro tuto. Došla jsem k závěru, že nelze vytvořit ideální učebnici němčiny ani jiného jazyka, protože každý student považuje za důležité jiné téma, má jiné hodnoty a jinou mo-tivaci, která ho nutí učit se cizí jazyk. To rovněž vyplývá i z dotazníku, ve kterém studenti hodnotili důležitost témat podle vlastního myšlení a vlastních preferencí.cze
dc.format56 s., 8 s. obr. příloh
dc.format56 s., 8 s. obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectSpolečný evropský referenční rámec pro jazykycze
dc.subjectučebnice němčinycze
dc.subjectsrovnánícze
dc.subjectanalysiseng
dc.subjectCommon European Framework of Reference for Languageseng
dc.subjectGerman textbookseng
dc.titleRozbor témat v učebnicích němčiny z hlediska jejich komunikativní použitelnosti.cze
dc.title.alternativeTopic analysis of textbooks of German with a view to communication applicabilityeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag1741
dc.description.abstract-translatedIt is my wish, within the scope of this thesis, to assist teachers at secondary schools who are making a decision about the right choice of books for their stu-dents. It involves an analysis of available German textbooks for beginners, with regards to the choice of topics. In connection with my thesis I also prepared a questionnaire which was distributed among 50 students of secondary schools with the aim to elicit the point of view of the target group. The aim of this thesis is to assess the samples of German textbooks in the Czech market so that they correspond to the criteria of the Common European Framework of Reference for Languages. For the analysis there has been chosen the sample of textbooks which appear commonly at Czech secondary schools. These include textbooks published by both Czech and German publishing houses, to be specific Německy s úsměvem nově, studio d A1, Sprechen Sie Deutsch? 1. and Themen aktuell 1. Originally I intented to analyse Tangram aktuell 1 instead of Themen aktuell 1 by the the same publisher, but since the first mentioned one is usually used for teaching, I decided for Themen aktuell 1. I have come to the conclusion that it is not possible to create an ideal textbook of either German or any other foreign language, because every student considers a different topic to be important, they have different values and motivation which drives them to learn a foreign language. That is also an implication resulting from the questionnaire in which students evaluated the importance of topics according to their own judgement and preferences.eng
dc.date.accepted2007-05-28
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJ-NJ/SŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam