dc.contributor.advisor | Stuchlíková, Iva | |
dc.contributor.author | Kučera, Dalibor | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T10:31:04Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T10:31:04Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.date.submitted | 2007-07-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26139 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce s názvem ''Projekce osobnostních rysů v písmu" představuje osobitý a do jisté míry nevšední pohled na psychologické aspekty vytváření rukopisného materiálu a na formální i praktické předpoklady aplikace grafologické metody. Konkrétní výstupy práce zahrnují zejména definici původních východisek a postupů, umožňujících systematické zpracování významových potenciálů specifických rysů v písmu, jejich dokumentaci, vyhodnocení a následnou konfrontaci získaných závěrů s výsledky jiných diagnostických metod, v tomto případě s výsledky pětifaktorových osobnostních inventářů NEO-FFI a NEO-PI-R (administrované ve verzi pro sebeposouzení). Pro tento účel byl připraven třífázový plán výzkumného šetření, tzv. výzkum PORP, a zároveň vytvořena originální metodika rozboru rukopisu s názvem PORP-GRAF.
První fáze výzkumu se zúčastnilo 97 studentek a studentů pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, dalších dvou fází pak 10 vybraných studentů. V průběhu výzkumu byly administrovány celkem tři testové sady, PORP-NEO/FFI, PORP-NEO/PIR a PORP-GRAF. Kontakt s probandy byl realizován osobou zprostředkovatele. Vyhodnocování testových materiálů probíhalo izolovaně, ve vzájemné nezávislosti.
Přestože závěry výzkumu poukázaly na schopnost metodiky vytvořit reprezentativní osobnostní profil pisatele, nepotvrdily širokou shodu s výsledky administrovaných inventářů. | cze |
dc.format | 132 s., 181 s. příloh | |
dc.format | 132 s., 181 s. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | psychologie | cze |
dc.subject | grafologie | cze |
dc.subject | rukopis | cze |
dc.subject | písmo | cze |
dc.subject | projekce | cze |
dc.subject | rys | cze |
dc.subject | osobnost | cze |
dc.subject | sebepojetí | cze |
dc.subject | osobnostní faktor | cze |
dc.subject | osobnostní profil | cze |
dc.subject | psychology | eng |
dc.subject | graphology | eng |
dc.subject | handwriting | eng |
dc.subject | script | eng |
dc.subject | projection | eng |
dc.subject | trait | eng |
dc.subject | personality | eng |
dc.subject | self-concept | eng |
dc.subject | factor of personality | eng |
dc.subject | profile of personality | eng |
dc.title | Projekce osobnostních rysů v písmu | cze |
dc.title.alternative | Projection of personality traits in handwriting | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 3327 | |
dc.description.abstract-translated | Projection of Personality Traits in Handwriting
Dissertation with the title ''Projection of Personality Traits in Handwriting" represents a peculiar and to certain extent uncommon view on psychological aspects of creating of a holograph material and on formal and practical preconditions of application of the graphological method. Particular outputs of the thesis include notably a definition of original starting points and procedures enabling systematic processing of function potential of specific features in handwriting, their documentation, evaluation and following confrontation of the acquired conclusions with the results of other diagnostic methods, in this case with the results of five-factor inventories NEO-FFI and NEO-PI-R (administered in the version for self-assessment). A three-phase plan of research examination, so called PORP research, was prepared and at the same time an original methodology of handwriting analysis called PORP-GRAF was created for this purpose.
97 students (both male and female) of the Pedagogical Faculty of the University of South Bohemia in České Budějovice participated in the first phase of the research, 10 selected students then took part in the following two phases. Three sets of tests, PORP-NEO/FFI, PORP-NEO/PIR and PORP-GRAF, were administered during the research. The contact with probands was effectuated through the mediator. Evaluation of test materials was carried out independently and separately.
Although the conclusions of the research showed capability of the methodology to create a representative personal profile of the writer, they did not affirm wide correspondence with the results of the administered inventories. | eng |
dc.date.accepted | 2007-08-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJ-HV/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Havigerová, Marie Jana | |