Grafomotorické dispozice dítěte při vstupu do školy
Abstrakt
V diplomové práci se zabýváme předškolní přípravou zaměřenou na rozvoj grafomotorických schopností dítěte a návaznosti systému výuky psaní v 1. ročníku ZŠ.
Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je nastíněna problematika předškolního vzdělávání a nástup dítěte do první třídy. Zaměřujeme se na grafomotorické dispozice dítěte a na práci učitelek MŠ, které připravují děti na školní docházku. Druhá část práce je výzkumná. Uvádíme zde materiály, které se používají v MŠ a připravují děti pro vstup do školy. Jako cíl práce jsme si stanovili rozvíjet grafomotoriku u dětí, posilovat svalstvo ruky, zdokonalovat a procvičovat pravolevou orientaci a připravovat děti na počáteční psaní v prvním ročníku základní školy. Daná skupina dětí z MŠ byla dále sledována v prvních měsících na ZŠ. Provedli jsme s nimi diagnostický Rötsgerenův test ''Pilka'' na konci docházky v MŠ a v prvních týdnech školní docházky - před přípravnými cviky a po přípravných cvicích.
Práce je doložena návodným přílohovým materiálem.