Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorChodura, Radko
dc.contributor.authorTeplá, Veronika
dc.date.accessioned2021-12-07T10:31:44Z
dc.date.available2021-12-07T10:31:44Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-04-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26192
dc.description.abstractVe své diplomové práci jsem se pokusila uchopit problematiku křížových cest nejen po stránce výtvarné, ale trochy i po té duchovní. Obě strany mě fascinovaly. V úvodu se stručně zabývám obecně vývojem postavení náboženství ve společnosti a trochu se dotknu i lidové zbožnosti a s ní souvisejících poutí, na kterých se okolo svátků velikonočních často uplatňovala pobožnost křížové cesty. Stěžejní je však samotné chápání křížové cesty v rovině duchovní a výtvarné, její vývoj, podoba a kodifikace. Následuje moje pojetí poslední cesty Ježíše Krista a její výtvarná podoba. Tato podoba však není nijak nahodilá, ale koresponduje s prostorem kaple sv. Antonína. Autorem tohoto architektonického skvostu je architekt Ladislav Kuba a odráží se v něm pojetí současné architektury.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.titleKřížová cesta aneb poslední cesta Ježíše Kristacze
dc.title.alternativeStation of the Cross or the final journey of Jesus Christeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag4085
dc.description.abstract-translatedIn my diploma work I tried to deal with the problem of the Stations of the Cross not only from the artistic point of view but also from its spiritual side. For me, both aspects were fascinating. In the introduction I briefly go into a problem of the development of religion in the society in general and slightly touch the theme of folk piety and with it connected pilgrimages, on which, around the Easter holyday, often the piety of the Stations of the Cross had its importance. But essential is the understanding of the Stations of the Cross in its spiritual and artistic layers of meaning, its development, form and codification. Then my creative conception of the final journey of Jesus follows. But this conception is not accidental. It corresponds with the space of the Chapel of St. Anthony. The author of this architectural jewel is the architect Ladislav Kuba and it reflects the conception of the present-day architecture.eng
dc.date.accepted2007-06-01
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJ-VV/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeVondrák, Matouš
dc.description.defenceDiplomantka reagovala na připomínky oponenta i vedoucího práce z hlediska umístění formátů do architektury, míry zjednodušení výtvarného pojetí figurálních kompozic i možnost vnímání navrhované křížové cesty jako celku. vysvětlila i vztah dané nové architektury kaple se subjektivním pojetím stylizace obrazůcze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam