Práce asistenta učitele v konkrétních v podmínkách I. st. ZŠ z hlediska disciplíny Technologie vzdělávání
Abstrakt
Žák z menšiny je dle mého názoru v soucastné spolecnosti velmi
aktuálním tématem. V dnešní škole je již bežné, že ne všechny deti ve školní
tríde jsou jedné národnosti. Drívejší zkušenost predevším s detmi romského
etnika se v dnešní spolecnosti rozširuje, otevrením hranic Ceské republiky
prichází na naše území velké množství ruzných etnik. Tyto ruzné populace
znamenejí i príliv a zvýšení poctu školou povinných detí, které navštevují
ceskou školu.
To, že se v majoritní tride objevuje i žák, který muže být odlišný
fyzicky, ale i svým jazykem, schopností dorozumet se v ceštine, kulturními
zvyklostmi a tradicemi, náboženským presvedcením ci rodinným zázemím a
celkovým životním stylem, má duležitý dopad na práci ucitele.
Na ucitele jsou kladeny zvýšené nároky. Škola má být místem, kde jsou
predávány závazné hodnoty a normy spolecnosti a ucitel je tím, kdo dbá na
dodržování techto norem a hodnot. Ucitel má pomáhat svým žákum pochopit a
prijmout svého ''cizího'' spolužáka a celé jeho etnikum, sám svým chováním by
mel žákum jasne ukazovat, že rasismus a diskriminace nejsou v dnešní
multikulturní spolecnosti možné.