Didaktické pojetí hry v občanské výchově
Abstrakt
Diplomová práce je obsahově zaměřená na didaktiku oboru občanská výchova. Předmětem diplomové práce je prvek hry v prostředí didaktiky. Didaktické pojetí hry je zásadním fenoménem při koncipování výuky na 2. stupni základní školy.
Práce obsahuje teoreticko-interpretační část. Tato část je rozdělena do kapitol a podkapitol. Je zaměřena z teoretického hlediska na různé druhy her a jejich využití ve výuce při hodinách občanské výchovy.
Hlavními kapitolami jsou: didaktické hry, simulace, výchova prožitkem, seznam různých her, dramatické a akční hry, jazykové hry, volba her
V jednotlivých kapitolách je uveden přehled her, jejich praktické využití v určitých hodinách. U některých částí kapitol jsou uvedeny i dané definice.
Následující část je věnována praktickému vyhodnocení použitých her po předchozím praktikování ve vyučovacích hodinách při samostatné praxi na základních školách.
Cílem diplomové práce je dospět k závěru, zda hry žáci přijali kladně či záporně v jednotlivých hodinách, zda pro ně měly přínos.