dc.contributor.advisor | Jílková, Olga | |
dc.contributor.author | Dastychová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T10:31:59Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T10:31:59Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.date.submitted | 2007-06-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26210 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce přináší informace o náročných životních situacích podle poznatků literatury, které jsou zpracovány v teoretické části. Jsou specifikovány náročné situace u žáků v období dospívání.
Praktická část tyto náročné situace dokumentuje provedeným průzkumem
u žáků 8. ročníků ZŠ /N = 49/. Výzkumný soubor tvořilo 49 dětí. Prokázalo se, že žáci prožívají jako náročné situace v rodině především rozvod rodičů a hádky, ve škole nutné rozhodování týkající se volby střední školy.
Přes všechny manifestované negativistické projevy mají potřebu citového uspokojování ze strany svých bližních, potřebují oporu, a to tím více, čím více jsou labilnější /úroveň neuroticismu/. Nutné je proto tomuto věkovému období věnovat zvýšenou pozornost. | cze |
dc.format | 89 s., 13 s. příloh | |
dc.format | 89 s., 13 s. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | náročné situace | cze |
dc.subject | stres | cze |
dc.subject | frustrace | cze |
dc.subject | konflikt | cze |
dc.subject | opora | cze |
dc.subject | strategie | cze |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | škola | cze |
dc.subject | spolužáci | cze |
dc.subject | školní třída | cze |
dc.subject | stress situations | eng |
dc.subject | stress | eng |
dc.subject | frustration | eng |
dc.subject | conflict | eng |
dc.subject | buttres | eng |
dc.subject | strategy | eng |
dc.subject | family | eng |
dc.subject | school | eng |
dc.subject | schoolmates | eng |
dc.subject | classroom | eng |
dc.title | Některé náročné situace u žáků na II. stupni ZŠ a možnosti jejich zvládání | cze |
dc.title.alternative | Some Difficult Situations Occuring to Pupils of the Junior High School and How to Manage Them | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 4111 | |
dc.description.abstract-translated | The Degree Work presents information concerning difficult life situations with respect to the literature knowledge, which are elaborated in the theoretical part. There are specified difficult situations of pupils in the period of their growing up.
The practical part shows these difficult situations based on the research of pupils of the eighth grade of Junior School /N = 49/. The research involved 49 children. It has been proved that pupils experience and consider mainly parent´s divorce and their arguments and the necessity to decide what secondary school to choose to be their difficult life situations.
Despite all their negative manifestations they feel a need to get emotional satisfaction from their close and dear, they need to be supported, the more unstable they are the more support they need /level of neuroticism/. Therefore it is necessary to pay higher attention to this age group. | eng |
dc.date.accepted | 2007-08-29 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | NJ-OV/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Cvach, Radek | |