dc.contributor.advisor | Jílková, Olga | |
dc.contributor.author | Handlířová, Ludmila | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T10:32:00Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T10:32:00Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.date.submitted | 2007-05-02 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26211 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce je tvořena z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje všeobecnou charakteristiku náročných životních situací jako je stres, frustrace a konflikt. Také jsou zde uvedeny techniky a faktory zvládání náročných životních situací. Praktická část obsahuje výzkum, který se zabývá vnímáním náročných životních situací adolescenty. Výzkum byl proveden pomocí dvou dotazníků. Na konci praktické části je shrnutí a zhodnocení výsledků. | cze |
dc.format | 71 s., 8 s. obr. příloh. | |
dc.format | 71 s., 8 s. obr. příloh. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Náročné životní situace | cze |
dc.subject | stres | cze |
dc.subject | stresory | cze |
dc.subject | fáze stresu | cze |
dc.subject | příznaky stresu | cze |
dc.subject | stresory v lidském životě | cze |
dc.subject | stres ve škole | cze |
dc.subject | frustrace | cze |
dc.subject | konflikt | cze |
dc.subject | techniky zvládání náročných životních situací | cze |
dc.subject | agrese | cze |
dc.subject | egocentričnost | cze |
dc.subject | identifikace | cze |
dc.subject | kompenzace | cze |
dc.subject | racionalizace | cze |
dc.subject | únik | cze |
dc.subject | izolace | cze |
dc.subject | regrese | cze |
dc.subject | fixace | cze |
dc.subject | potlačení | cze |
dc.subject | negativismus | cze |
dc.subject | faktory usnadňující zvládání náročných životních situací. | cze |
dc.subject | Difficult life situations | eng |
dc.subject | stress | eng |
dc.subject | stress agents | eng |
dc.subject | phase stress | eng |
dc.subject | stress symptoms | eng |
dc.subject | stressors in human life | eng |
dc.subject | stress at school | eng |
dc.subject | frustration | eng |
dc.subject | conflict | eng |
dc.subject | techniques for coping difficult life situations | eng |
dc.subject | aggression | eng |
dc.subject | egocentrism | eng |
dc.subject | identification | eng |
dc.subject | compensation | eng |
dc.subject | rationalisation | eng |
dc.subject | evasion | eng |
dc.subject | isolation | eng |
dc.subject | regress | eng |
dc.subject | fixation | eng |
dc.subject | suppression | eng |
dc.subject | negativism | eng |
dc.subject | factors to facilitation cope with difficult life situations. | eng |
dc.title | Identifikace náročných životních situací a jejich zvládání u adolescentů /gymnasistů/. | cze |
dc.title.alternative | The identification of difficult life situations and their overcoming by adolescents (grammer school students). | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 4113 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma work consists of theorethical and practical part. The theorethical part contains general characteristics of difficult life situations as stress, frustration and conflict. There are also mentioned techniques and factors for coping difficult life situations. The practical part contains a research, which deals perception difficult life situations by adolescents. The research was carried out by two questionnaires. At the end of the practical part there is a summary and an evaluation of results. | eng |
dc.date.accepted | 2007-05-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJ-FJ/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Cvach, Radek | |