Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPospíšilová, Věra
dc.contributor.authorLazarová, Jana
dc.date.accessioned2021-12-07T10:32:51Z
dc.date.available2021-12-07T10:32:51Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-04-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26263
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je pojednat o Schole ludus a Orbis sensualium pictus od Jana Amose Komenského. Práce se snaží obě díla popsat, stanovit vztahy mezi nimi, zjistit, v čem jsou specifická a jaké je jejich místo v pedagogickém odkazu Komenského. První část práce čtenáře postupně seznamuje s okolnostmi vzniku děl. Chronologický výklad událostí z Komenského života je zaměřen na události, které ovlivnily autorovo pedagogické myšlení. Podrobně si všímá zejména období, ve kterém vznikly oba spisy. Následující kapitola popisuje Orbis. Nejprve se věnuje vzniku a účelu této obrazové učebnice, potom rozebírá formální i obsahovou stránku díla. Schole ludus je věnována kapitola třetí. Jsou analyzovány stejné prvky jako u Orbisu. Detailně je zmapována role díla při realizaci reformy školy v Blatném Potoce. Účelem poslední kapitoly je poukázat na vztahy mezi oběma knihami, zejména z hlediska vzniku, účelu, společenské a didaktické potřeby. V závěru se práce zamýšlí nad možným využitím děl pro současnou pedagogiku.cze
dc.format55, 14 s. obr. příloh
dc.format55, 14 s. obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.titleOd Komenského Orbisu ke Škole hroucze
dc.title.alternativeFrom Komenský's Orbis sensualium pictus to Schola luduseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag4228
dc.description.abstract-translatedThe aim of this diploma work is to study and analyse Schola ludus and Orbis sensualium pictus by John Amos Comenius. First it tries to describe both works, then it states their mutual relationship and finds out their specific features and their place in Comenius’ pedagogic legacy. The first chapter informs the reader about the situation when both manuscripts were written. Chronological interpretation of events from the author’s life is focused on those that most affected his opinions and ideas. Mainly the period of the origin of both works is studied in a greater detail. The second chapter deals with Orbis sensualium pictus and is devoted to its characteristics, form and content. It also mentions the origin and the reasons why this picture language textbook was written. The third chapter of the diploma works looks at Schola ludus. The same points are analysed, i.e. the origin, the form, the contents and the purpose of this work. It shows the important role of Schola ludus which the book had while the secondary school in Blatný Potok was being reformed. The last chapter summarizes the relationships between Schola ludus and Orbis sensualium pictus, mainly from the point of view of their origin, purpose, social and didactic need. The conclusion of the diploma work considers possible use of the two Comenius’ works for contemporary pedagogy and modern education.eng
dc.date.accepted2007-06-01
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJ-OV/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeSkálová, Jana
dc.description.defenceDiplomantka seznámila s obsahem práce a odpověděla na otázky, formulované v posudcích: 1) Forma Komenského školních her ve srovnání s klasickým dramatem 2) Možnosti Komenského pedagogických teorií v současné školní praxi - met. projektu, dramatická výchovacze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam