Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBetáková, Lucie
dc.contributor.authorMalíková, Jana
dc.date.accessioned2021-12-07T10:33:01Z
dc.date.available2021-12-07T10:33:01Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-04-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26272
dc.description.abstractAnotace Tato diplomová práce se zabývá zobrazením ženy jako menšiny v učebnicích angličtiny pro druhý stupeň základní školy. V teoretické části je uvedeno proč je ještě stále nutné považovat ženu ve společnosti za menšinu. Dále je teoretická část rozdělena do dvou oblastí. První z nich se věnuje přiblížení pojmu gender. Vysvětluje jeho podstatu a důležité okolnosti, které se na utváření genderu podílejí. Ve druhé polovině teoretické části se práce již konkrétně zabývá rolí genderu ve výuce a učebnicích. Praktická část se zaměřuje na výzkum této problematiky ve třech druzích učebnic, které se v dnešní době používají pro výuku anglického jazyka na základních školách. Zkoumá genderové zatížení učebnic z těchto hledisek: celková koncepce učiva, obraz muže a ženy, ilustrace a fotografie, dialogy, jazyk, pracovní stereotypizace a rodina.cze
dc.format69 s.
dc.format69 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectGendercze
dc.subjectmužcze
dc.subjectženacze
dc.subjectučebnicecze
dc.subjectgendereng
dc.subjectmaneng
dc.subjectwomaneng
dc.subjecttextbookeng
dc.titleObraz menšin v učebnicích anglického jazykacze
dc.title.alternativePresentation of minorities in the textbooks of English languageeng
dc.title.alternativePresentation of minorities in the textbooks of English languagecze
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag4254
dc.description.abstract-translatedAnnotation In my diploma thesis I deal with the presentation of women as a minority in English language textbooks. The theoretical part explains why it is a keep necessary to consider woman to be a minority in society. The theoretical part is divided in two parts. The first part examines gender as a general concept, focusing on substantiality and circumstances, that are important to the formation of gender identity. The second part explores gender is in the context of education and textbooks. The practical part concentrates on the research of gender representation in three kinds of the textbooks that are presently used for teaching English language. The aspects being researched are: the whole conception of the curriculum, and the portraying of man and woman through pictures, dialogues, language, occupational stereotyping and family.eng
dc.date.accepted2007-05-29
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJ-AJ/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam