Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŘepka, Emil
dc.contributor.authorMašková, Lenka
dc.date.accessioned2021-12-07T10:33:05Z
dc.date.available2021-12-07T10:33:05Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-04-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26275
dc.description.abstractPráce se zabývá problematikou kojeneckého plavání a zjišťuje, do jaké míry tato pohybová aktivita ovlivňuje pohybový vývoj dítěte. V teoretické části je popsána historie kojeneckého plavání, psychomotorický vývoj dítěte, který je pro tuto činnost klíčový, a charakteristika odvětví kojeneckého plavání. Navazuje část experimentální objasňující jak základní metodiku kojeneckého plavání, tak počáteční vyšetření všech zúčastněných dětí ve věku tří měsíců dle Vojtovy metody. Přiložený videozáznam nastiňuje další část experimentu, kterou je plavání ve vaně a následné plavání dětí v bazénu. Po devíti měsících se probandi podrobili závěrečné prohlídce opět pomocí Vojtovy metody. Porovnání zjištěných skutečností mezi kontrolní a experimentální skupinou dětí ukazují tabulky zpracované neparametrickou statistickou metodou. Literatura uvádí, že plavání kojenců pomáhá odstranit různé nedostatky a vady v držení těla. Tato práce zjišťuje, zda tomu tak skutečně je. \\cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectKojenecké plavánícze
dc.subjectpsychomotorický vývoj dítětecze
dc.subjectVojtova metodacze
dc.subjectmanipulace s dítětemcze
dc.subjectabeceda potápění\\cze
dc.subjectInfant swimmingeng
dc.subjectpsychomotor development of childeng
dc.subjectVojta´s methodeng
dc.subjectmanipulation with childeng
dc.subjectdiving alphabet\\eng
dc.titleVliv plavání na tělesný rozvoj dítěte v kojeneckém věku\\cze
dc.title.alternativeThe influence of swim on bodily development of child at infantil age\\eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag4260
dc.description.abstract-translatedThe work deals with questions of infant swimming and determines how this motion activity influences motion development of child. The theoretical part describes the history of infant swimming, child´s psychomotor development which is significant for this activity and the characteristics of the field of infant swimming. The experimental part follows with a clarification of both elementary methodics and initial examination of all participating children aged three months in accordance with Vojta´s method. Enclosed video recording shows next part of the experiment - swimming in tub and swimming in pool. After nine months all children were examined in accordance with Vojta´s method again. The comparison of the experimental and control groups is shown in charts processed with non-parametrical statistical method. Literature states that swimming helps remove various imperfections and abnormalities in body posture. This work determines whether it is true.\\eng
dc.date.accepted2007-05-29
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineBi-TV/SŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMalátová, Renata


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam