Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorValdrová, Jana
dc.contributor.authorNiklesová, Eva
dc.date.accessioned2021-12-07T10:33:35Z
dc.date.available2021-12-07T10:33:35Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-04-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26301
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce se zabývá rozborem Nové cvičebnice německé gramatiky od Doris Dusilové a kolektivu z genderového hlediska. V první kapitole teoretické části jsou vymezeny klíčové sociologické termíny. Kapitola druhá je věnována problematice genderově stereotypního verbálního vyjadřování. Teoretickou část diplomové práce uzavírá pojednání o aspektu gender ve vzdělávacím prostředí a souhrn základních pravidel genderově senzitivní výuky. Hlavní část práce je tvořena analýzou několika oblastí, mj. profesního života, péče o domácnost, volného času, vzhledu ad., ve kterých je zobrazován feminní a maskulinní subjekt. Praktická část je uzavřena dotazníkem, který byl zadáván žactvu základní a střední školy. Cílem tohoto dotazníku je zjištění, zda odpovědi týkající se rozumění běžných společenských jevů odrážejí genderově stereotypní chápání světa či nikoliv. V závěru práce jsou shrnuty získané poznatky z rozboru příkladových vět a dotazníku.cze
dc.format103 s.
dc.format103 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectGendercze
dc.subjectgenderové stereotypycze
dc.subjectgender ve vzdělávacím prostředí.cze
dc.subjectGendereng
dc.subjectgender stereotypeseng
dc.subjectgender problematic in educational environment.eng
dc.titleObraz genderu v Nové cvičebnici německé gramatiky D. Dusilové a kol.cze
dc.title.alternativeThe Image of Gender in the Dusilova´s Textbook of the German language.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag4350
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with gender analysis of New exercise book of the German grammar by Doris Dusilova et. al. The first chapter introduces basic sociological terminology. In the second chapter, gender stereotypic verbal expressions are discussed. The theoretical part of the thesis is concluded with the discussion on gender problematic in educational environment and with the compilation of basic rules for gender-aware teaching. The thesis provides a detailed analysis of diverse life situations focusing on the feminin/masculine standpoint. Among others, professional life, household care, free-time activities and appearance loci are investigated. Practical part of the thesis features a questionnaire adopted in a survey of several elementary schools and secondary schools. The survey was designed in order to validate whether the understanding of common social situations reflects gender-stereotypic beliefs. Finally, the summary of conclusions is provided, derived from the survey and situation analysis.eng
dc.date.accepted2007-05-29
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJ-NJ/SŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam