Tourismus und Werbung. Ein Vergleich unterschiedlicher Strategien in Südböhmen und Oberösterreich
Abstrakt
Anotace:
Tato práce se věnuje dvěma sousedním regionům - jižním Čechám a Hornímu Rakousku - a to zejména z pohledu cestovního ruchu. Porovnává oba regiony z hlediska rozlohy, počtu obyvatelstva, struktury hospodářství, turistické návštěvnosti v minulých letech a jejich potenciálu pro rozvoj cestovního ruchu. Součástí textu je také stručný seznam nejzajímavějších a nejnavštěvovanějších turistických cílů jižních Čech a Horního Rakouska. Druhá část této práce se věnuje nejnovějším trendům v cestovním ruchu, dále pak managementu a marketingu turistické destinace. Zmíněn je také marketingový mix aplikovaný pro oblast turismu a hlavní formy propagace v turismu. Závěr textu obsahuje analýzu slabých a silných stránek obou regionů a návrhy opatření na zlepšení současného stavu, zejména v oblasti internetové propagace. Jedním z dalších návrhů je vytváření nových produktů cestovního ruchu a podpora přeshraniční spolupráce, čemuž se věnují dvě samostatné podkapitoly.