Výuka odborné španělštiny na českých vysokých školách od roku 1989
Abstrakt
Tato práce popisuje vývoj a stav českého terciárního vzdělávání od roku 1989, vývoj počtů studentů vysokých škol a vysokoškolských absolventů. Zabývá se také srovnáním českého vzdělávání v mezinárodním kontextu. Hlavními porovnávanými kategoriemi jsou podíl vysokoškolských absolventů v populaci, finanční výdaje na jednoho žáka a podíl výdajů na vzdělání z HDP.
Hlavní částí této práce je však ucelený výčet bakalářských a
magisterských navazujících oborů, které se zabývají výukou odborného španělského jazyka. Součástí práce je zcela originální komparace těchto studijních programů, vytvořená na základě porovnávání charakteristik oborů, profilů absolventů a studijních plánů. Cílem této komparace bylo zjistit úroveň výuky odborného španělského jazyka na českých univerzitách.