Rozvoj prosociálního chování dětí předškolního věku prostřednictvím dramatické výchovy
Abstrakt
Předškolní věk je doba, kdy dítě získává základní zkušenosti o životě a do života,
kdy se socializuje v rámci rodiny, mateřské školy a okolního světa. Učí se sociálním
rolím, začíná zvnitřňovat základní oblasti sociálních norem a hodnot, rozvíjí své
prosociální chování a zažívá své první interakce v interpersonální oblasti.
Následující text by mohl inspirovat učitelky mateřských škol k efektivnímu
působení ve prospěch sociálního rozvoje dítěte prostřednictvím tvořivé dramatiky a
dramatické výchovy.
Předmětem výzkumu jsou nejfrekventovanější činnosti rozvoje interpersonální
oblasti obsahu předškolního vzdělávání. Jeho smyslem je zjistit, zda dramatické činnosti
a techniky patří mezi nejoblíbenější prostředky rozvoje prosociálních dovedností.
V praktické části je nabízena řada her, rozdělených podle výchovně vzdělávacích
oblastí Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, které mohou
sloužit jako nabídka pro práci s dětmi v mateřské škole v oblasti sociálního rozvoje.