dc.contributor.advisor | Svobodová, Eva | |
dc.contributor.author | Barborková, Alena | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T11:53:31Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T11:53:31Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008-03-21 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26563 | |
dc.description.abstract | Předškolní věk je doba, kdy dítě získává základní zkušenosti o životě a do života,
kdy se socializuje v rámci rodiny, mateřské školy a okolního světa. Učí se sociálním
rolím, začíná zvnitřňovat základní oblasti sociálních norem a hodnot, rozvíjí své
prosociální chování a zažívá své první interakce v interpersonální oblasti.
Následující text by mohl inspirovat učitelky mateřských škol k efektivnímu
působení ve prospěch sociálního rozvoje dítěte prostřednictvím tvořivé dramatiky a
dramatické výchovy.
Předmětem výzkumu jsou nejfrekventovanější činnosti rozvoje interpersonální
oblasti obsahu předškolního vzdělávání. Jeho smyslem je zjistit, zda dramatické činnosti
a techniky patří mezi nejoblíbenější prostředky rozvoje prosociálních dovedností.
V praktické části je nabízena řada her, rozdělených podle výchovně vzdělávacích
oblastí Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, které mohou
sloužit jako nabídka pro práci s dětmi v mateřské škole v oblasti sociálního rozvoje. | cze |
dc.format | 86 | |
dc.format | 86 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.title | Rozvoj prosociálního chování dětí předškolního věku prostřednictvím dramatické výchovy | cze |
dc.title.alternative | Pre-School Children Social Positive Behaviour Development by means of Dramatic Education | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 9464 | |
dc.description.abstract-translated | The pre-school age is a period of time, when a child gains a basic experience
about life and for life. He or she is being socialized in his family, kindergarden and
surrounding world. He learns a lot about the social roles, starts to identify the basic
areas of social norms and values, develops his pro- social behaviour and experiencies. He
builds his first interactions in the inter- personál area as well.
The following text is aiming to inspire the kindergarden teachers in order to
influence them in a very effective way on behalf of a social development of a child by
means of creative drama and drama education.
The subjects of this research are the most frequent activities of the interpersonal
advancement area of the pre-school educational content. Its goal is to find out ,
whether the drama activities and techniques belong aminy the most favorite means of
the pro-social skills development.
In the practical part, there is offered a number of games differentiated according
to educational areas of the Frame Educational Programme for pre-school education,
which may be used as a chance for working with children in the kindergarden in the
area of social development. | eng |
dc.date.accepted | 2008-04-29 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Suda, Stanislav | |