dc.contributor.advisor | Švejda, Gabriel | |
dc.contributor.author | Caisová, Adéla | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T11:54:04Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T11:54:04Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008-04-02 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26602 | |
dc.description.abstract | Cílem waldorfské pedagogiky je podněcovat a rozvíjet růst dítěte. Podle Rudolfa Steinera je zapotřebí položit pevné základy, aby vznikl optimální a harmonický vývoj člověka. Pevný a dobrý základ vzniká právě v předškolním období. Waldorfští pedagogové se snaží dojít k těmto cílům. Waldorfská pedagogika není jenom o volných hrách a specifických činnostech v mateřské škole. Je za tím i snaha a dovednosti pedagogů a také rodičů.
Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na obsahovou náplň a organizaci roku ve waldorfské mateřské škole. Pojednává o přístupu k dětem a také spoluúčasti rodičů.
Praktická část se zabývá výzkumným šetřením, které bylo provedeno ve dvou předškolních zařízeních ve Svobodné mateřské škole Sluníčko a v 6. Mateřské škole v Písku. Výzkumné šetření bylo zaměřeno na srovnání organizace a způsobu vzdělávání v obou mateřských školách a jaký způsob je vhodný pro děti předškolního věku. | cze |
dc.format | 39 s. , 6 s. obr. příloh | |
dc.format | 39 s. , 6 s. obr. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.title | WALDORFSKÁ PEDAGOGIKA V ČESKÉ MATEŘSKÉ ŠKOLE | cze |
dc.title.alternative | THE WALDORFS EDUCATION IN CZECH KINDERGARTEN | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 9538 | |
dc.description.abstract-translated | The target of waldorfs education is to promote and evolve grow of a child. According to Rudolf Steiner it is needed to set up strong basics for creating optimum and harmonious man evolution. Strong and good basics are creating in pre-school period. Waldorfs teachers are trying to reach these targets. Waldorfs education is not only about free games and specific activities in nursery school. Efforts and skills of teachers and parents are behind it too.
This work is divided into theoretical and practical part. Theoretical part aims at content fill and year organization in Waldorf nursery school. It deals with approach to children and parents partnership too.
Practical part concerns with investigate research, which was made in two pre-school institutions - in Free nursery school Sluníčko and in 6. Nursery school in Pisek. Investigate research was aimed at comparing institutions and the way of education in both nursery schools and which technique is appropriate for pre-school children. | eng |
dc.date.accepted | 2008-04-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Somr, Miroslav | |