Grafické editory a geometrie na 1. stupni ZŠ
Abstrakt
Cílem této diplomové práce bylo navrhnout způsob využití grafických editorů při výuce geometrie na prvním stupni základní školy. Jako optimální forma pro daný věk bylo zvoleno vytvoření pracovních listů, které odpovídají těmto kriteriím a zároveň splňují požadavky rámcového vzdělávacího programu (RVP).
Teoretická část vychází z RVP a aplikuje jeho požadavky a cíle na konkrétní příklady pracovních listů. Samostatná kapitola je věnována využití počítačů při práci s dětmi základní školy, stručně jsou popsány grafické editory a konkrétně aplikace Malování, v níž jsou pracovní listy vytvořeny.
Praktická část obsahuje nejen soubor pracovních listů pro děti, ale i metodické listy pro jejich učitele. Ty vznikly na základě výsledků výukového experimentu a po konzultaci s učiteli, kteří se jej zúčastnili. Pracovní a metodické listy spolu s popisem aplikace Malování tvoří ucelený soubor, použitelný jako podpora výuky geometrie na základní škole.