dc.contributor.author | Krajícová, Monika | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T11:54:57Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T11:54:57Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2007-11-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26646 | |
dc.description.abstract | ANOTACE :
Moje diplomová práce se zabývá využitím lidové písně z hlediska hudebního žánru na ZŠ.
Cílem bylo přiblížit dětem lidovou píseň pomocí hudebního žánru, zjistit, zda mohou vnímat i jiné způsoby zpracování lidové písně, než jim poskytuje velká řada médií a hodnotit je. Také jsem se snažila zjistit, jaké druhy hudby se dětem líbí a podle toho pak zpracovat vlastní interpretaci.
Jako metodu výzkumu jsem si zvolila pozorování a rozhovor, který jsem prováděla ve školní družině a Domě dětí a mládeže v Jindřichově Hradci.
Závěrem vyplynulo, že děti jsou schopny přijímat i jiné druhy hudby než médijní, a že se rádi učí lidové písně pomocí různých žánrů, nejraději při vlastním zapojení do hudební činnosti. | cze |
dc.format | 94 s., 17 s. obr.příloh | |
dc.format | 94 s., 17 s. obr.příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | hudební žánr | cze |
dc.subject | lidová píseň | cze |
dc.subject | interpret | cze |
dc.subject | music genre | eng |
dc.subject | folksong | eng |
dc.subject | interpret | eng |
dc.title | Využití lidové písně z hlediska hudebního žánru na ZŠ | cze |
dc.title.alternative | The improvement of folksong from music genre point of view on primary school. | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 203 | |
dc.description.abstract-translated | Annotation:
My graduation work deals with the usage of a traditional song as a genre at primary school.
The aim was to bring a traditional song closer to children using genre and find out whether they can also feel and appreciate different kinds of genre work than the media provide them . I also tried to find out what kind of music children like and according to this information I tried to make my own interpretation.
As the method of research I chose an observation and an interview which I did in the school club and in the centre for children and youth in Jindřichův Hradec.
As a result I found out that children are able to accept different kinds of music than media and they like learning folk songs of various genres during their own participation in a music activity. | eng |
dc.date.accepted | 2008-02-05 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Hudeček, František | |
dc.description.defence | Diplomantka přinesla k obhajobě přepracovanou diplomovou práci na totožně pojaté téma: motivovat mladého posluchače k lidové písni přes její zpracování v žánrech populární hudby známá z médií. DP tentokrát vykazovala vyšší kvalitu zpracování, což diplomantce dodalo v její ústním projevu i větší jistotu. Přestože měli členové zkušební komise řadu výtek k obsahu práce, diplomantka odpovídala plynule a svou motivaci k postupům, které v DP uváděla, dokázala objasnit. | cze |