Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorToman, Jaroslav
dc.contributor.authorPůbalová, Hana
dc.date.accessioned2021-12-07T11:54:59Z
dc.date.available2021-12-07T11:54:59Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008-04-25
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26653
dc.description.abstractTato diplomová práce na téma Obraz dětského hrdiny v současné literární tvorbě Ivy Procházkové ukazuje specifický přínos prozaické tvorby Ivy Procházkové pro polistopadovou dětskou literaturu určenou dětem mladšího a staršího školního věku. Analýza a interpretace vybraných děl s akcentem na charakterizaci a typologizaci dětských hrdinů je založena na subjektivním čtenářském prožitku. Bylo přihlédnuto i k recenzím. Je uplatněn komparativní přístup a zároveň je využito literárně-kritických soudů zkušených teoretiků, obzvláště ostravské literární teoretičky Svatavy Urbanové. Díla jsou začleněna do synchronního kontextu prózy s dětským hrdinou. Součástí je také obrazová příloha s ilustracemi z interpretovaných knih a základní údaje o autorčině životě.cze
dc.format68 s., 17 s. příloh
dc.format68 s., 17 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.titleObraz dětského hrdiny v současné literární tvorbě Ivy Procházkovécze
dc.title.alternativeA child hero in the literary works by Iva Procházkováeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag4028
dc.description.abstract-translatedThis thesis themed Child´s hero effigy in the present literacy work of Iva Procházková shows the specific contribution of prosaic production of Iva Procházková in child´s literature of the period after November 1989. This child´s literature is determined to children of younger school age and older school age. The analysation and interpretation of selected work with accent to the characteristics and typology of child´s heros is based on subjective reader´s experience. Certain reviews were also taken into account. Comparative approach is applied as well as the utilization of literary-critical judgements of experienced theorists, mainly of Ostrava´s literary theorist Svatava Urbanová. All works are included into a synchronic context of prose with the child´s hero. There is also a picture section with illustrations from the interpreted books as well as basic facts about the author´s life.eng
dc.date.accepted2008-05-28
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro 1. stupeň ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBína, Daniel
dc.description.defenceDiplomantka nejprve seznámila členy komise s cílem, obsahovou strukturou, výsledky i problémy své práce. Po stručné reprodukci obou jejích posudků reagovala na připomínky vedoucího a recenzenta. Především měla vysvětlit rozpor v četnosti uváděných studijních pramenů a poznámkového aparátu, měla prostudovat další odbornou literaturu i chybějící beletrii Ivy Procházkouvé. Reagovala s přehledem, prokázala solidní připravenost a orientaci v problematice.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam