dc.contributor.advisor | Toman, Jaroslav | |
dc.contributor.author | Půbalová, Hana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T11:54:59Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T11:54:59Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008-04-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26653 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce na téma Obraz dětského hrdiny v současné literární tvorbě Ivy Procházkové ukazuje specifický přínos prozaické tvorby Ivy Procházkové pro polistopadovou dětskou literaturu určenou dětem mladšího a staršího školního věku. Analýza a interpretace vybraných děl s akcentem na charakterizaci a typologizaci dětských hrdinů je založena na subjektivním čtenářském prožitku. Bylo přihlédnuto i k recenzím. Je uplatněn komparativní přístup a zároveň je využito literárně-kritických soudů zkušených teoretiků, obzvláště ostravské literární teoretičky Svatavy Urbanové. Díla jsou začleněna do synchronního kontextu prózy s dětským hrdinou. Součástí je také obrazová příloha s ilustracemi z interpretovaných knih a základní údaje o autorčině životě. | cze |
dc.format | 68 s., 17 s. příloh | |
dc.format | 68 s., 17 s. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.title | Obraz dětského hrdiny v současné literární tvorbě Ivy Procházkové | cze |
dc.title.alternative | A child hero in the literary works by Iva Procházková | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 4028 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis themed Child´s hero effigy in the present literacy work of Iva Procházková shows the specific contribution of prosaic production of Iva Procházková in child´s literature of the period after November 1989. This child´s literature is determined to children of younger school age and older school age. The analysation and interpretation of selected work with accent to the characteristics and typology of child´s heros is based on subjective reader´s experience. Certain reviews were also taken into account. Comparative approach is applied as well as the utilization of literary-critical judgements of experienced theorists, mainly of Ostrava´s literary theorist Svatava Urbanová. All works are included into a synchronic context of prose with the child´s hero. There is also a picture section with illustrations from the interpreted books as well as basic facts about the author´s life. | eng |
dc.date.accepted | 2008-05-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Bína, Daniel | |
dc.description.defence | Diplomantka nejprve seznámila členy komise s cílem, obsahovou strukturou, výsledky i problémy své práce. Po stručné reprodukci obou jejích posudků reagovala na připomínky vedoucího a recenzenta. Především měla vysvětlit rozpor v četnosti uváděných studijních pramenů a poznámkového aparátu, měla prostudovat další odbornou literaturu i chybějící beletrii Ivy Procházkouvé. Reagovala s přehledem, prokázala solidní připravenost a orientaci v problematice. | cze |