dc.contributor.advisor | Beníčková, Marie | |
dc.contributor.author | Krůtová, Jarmila | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T11:55:01Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T11:55:01Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008-04-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26661 | |
dc.description.abstract | Anotace
Předkládaná diplomová práce s názvem Muzikoterapie - alternativa ve školství se věnuje problematice tohoto oboru. Cílem práce je zmapování situace v tuzemsku i v zahraničí a zjištění a porovnání působení účinků lyry na člověka. K tomuto účelu byla provedena výzkumná sonda, která probíhala na dvou rozdílných typech škol v Příbrami (základní škola běžného typu a Waldofská škola). Na základě výzkumné sondy bylo ověřeno pozitivní (uvolňující, uklidňující) působení lyry. Zároveň bylo zjištěno, že pozitivní působení lyry se objevovalo i u jedinců, kteří se s lyrou setkávali poprvé. Z toho lze vyvodit, že nezáleží na tom, zda se jedinec s lyrou setkává častěji nebo poprvé.
Pro srovnání charakteru muzikoterapie u nás a v zahraničí se nabízí průzkum do oblasti jednotlivých kontinentů (Evropa, Austrálie, Amerika). Můžeme zde porovnat fungování propojeného systému muzikoterapie s jinými obory jako jsou psychologie, pedagogika a speciální pedagogika.
Diplomová práce obsahuje kapitolu o hudebních nástrojích, kde se kromě jiných muzikoterapeutických hudebních nástrojů nachází podkapitola s názvem Lyra. Informace se týkají vzniku a vývoje lyry, její výroby a druhů. | cze |
dc.format | 116 s., 18 s. příloh | |
dc.format | 116 s., 18 s. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | muzikoterapie | cze |
dc.subject | hudební nástroje v muzikoterapii | cze |
dc.subject | alternativní školství | cze |
dc.subject | musictherapy | eng |
dc.subject | music instruments in musictherapy | eng |
dc.subject | alternative education | eng |
dc.title | Muzikoterapie - alternativa ve školství | cze |
dc.title.alternative | Music Therapy - Alternative in Education | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 4040 | |
dc.description.abstract-translated | Anotation
Presented diploma work named Musictherapy - alternative in educational system is attended to problems of this branch. Mapping the situation inland and even abroad and finding and comparing the action of lyre effects on human are the aim of this work. The research sonde was performed for this purpose, that was carried out in two different types of school in Příbram (basic school of common type and Waldorf school). The positive (relaxing, restful) actuation of lyre was proved on the basis of the research sonde. There was found simultaneously, that positive action of lyre appeared even at individuals, who encounter with lyre for the first time. It can be deduced from that, that it does not matter, if the individual encounter lyra more often or for the first time.
The research to areas of single continents (Europe, Australia, America) is presented itself for comparing the character of musictherapy in our country and abroad. We can confront here the function of interconnected system of musictherapy with other subjects as psychology, pedagogy and special pedagogy.
This diploma work includes the chapter about musical instruments, where except other musical instruments used in musictherapy the subchapter named Lyre is presented. Informations refer to origin and development of lyre, its production and sorts. | eng |
dc.date.accepted | 2008-05-30 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJ-HV/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Vránek, Tomáš | |
dc.description.defence | Diplomantka nejprve představila zkušební komisi téma své diplomové práce. Učinila tak vyčerpávajícím způsobem, její projev byl plynulý a dobře vystavěný. Poté byli členové komise seznámeni s obsáhlými posudky vedoucí DP i recenzenta. Diplomantka pak odpovídala na otázky obsažené zejména v recenzi. I v tomto případě byl její projev plynulý, její vysvětlení problematiky nepostrádalo logiku. | cze |