dc.contributor.advisor | Švejda, Gabriel | |
dc.contributor.author | Lisová, Daniela | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T11:55:06Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T11:55:06Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008-07-14 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26674 | |
dc.description.abstract | Tato práce pojednává o technologii vzdělávání ve specifickém prostředí Waldorfské školy s důrazem na pedagogické zvláštnosti tohoto druhu škol. Teoretická část zahrnuje vysvětlení pojmu technologie vzdělávání, stručnou charakteristiku alternativního školství, jeho vzniku a vývoje u nás i ve světě. Hlavní důraz je kladen na waldorfskou pedagogiku, její východiska, obsah, cíle, specifika a historii u nás i ve světě.
Praktická část obsahuje zápis z hospitací v třídách waldorfského typu a následné porovnání teorie s praxí. Dále tato práce porovnává sociální klima waldorfské třídy s třídou s tradičním způsobem výuky pomocí dotazníkového šetření za účelem objektivního zjištění pozitiv waldorfské edukace. | cze |
dc.format | 103 s., 5 s. obr. příloh | |
dc.format | 103 s., 5 s. obr. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | alternativní školy | cze |
dc.subject | waldorfské školy | cze |
dc.subject | Steiner | cze |
dc.subject | antroposofie | cze |
dc.subject | waldorfská pedagogika | cze |
dc.subject | trojčlennost | cze |
dc.subject | individualita | cze |
dc.subject | spolupráce | cze |
dc.subject | alternative schools | eng |
dc.subject | Waldorf schools | eng |
dc.subject | Steiner | eng |
dc.subject | anthroposophy | eng |
dc.subject | Waldorf pedagogy | eng |
dc.subject | threefold order | eng |
dc.subject | individuality | eng |
dc.subject | cooperation | eng |
dc.title | Technologie vzdělávání v podmínkách Waldorfské školy | cze |
dc.title.alternative | Education Technology in Waldorf school´s conditions | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 4095 | |
dc.description.abstract-translated | The work deals with education technology in the specific environment of Waldorf school with an emphasis on pedagogical traits of this school type. The theoretical part includes the explanation of the term ‚qeducational technology'', the brief characteristics of alternative schooling, its rise and development. The main accent is put on the Waldorf pedagogy, its recourses, contents, aims, specifics and history in the Czech Republic and Waldorf education worldwide.
The practical part includes records from inspections of Waldorf classes and then a comparison of theory and praxis. Then this work compares a social climate of the Waldorf class and the class with a classical way of education by questionnaires to find out objective positives of Waldorf education. | eng |
dc.date.accepted | 2008-08-27 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJ-AJ/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Somr, Miroslav | |