Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJílková, Olga
dc.contributor.authorSedláčková, Věra
dc.date.accessioned2021-12-07T11:55:15Z
dc.date.available2021-12-07T11:55:15Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008-07-10
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26696
dc.description.abstractDiplomová práce přináší poznatky o problematice školní zralosti.Teoretická část práce je zaměřena na přiblížení problematiky školní zralosti z hlediska pedagogicko-psychologického, včetně jejího vymezení a pojmového zakotvení, na možné příčiny školní nezralosti a na metody zjišťování školní zralosti. Praktická část je zaměřena na zkoumání dětí s nutným odkladem školní docházky ve dvou etapách - zápis dětí do školy v lednu 2007 a zápis stejných dětí do školy v únoru 2008 po ročním odkladu školní docházky /výzkumný vzorek tvořilo 20 dětí předškolního věku/. Pomocí dotazníkových metod, Orientačního testu školní zralosti a pozorování byly zjišťovány charakteristiky dětí v době zápisu a za rok po odkladu školní docházky. Tyto charakteristiky byly srovnány a vyhodnoceny. Následně byly interpretovány stanovené předpoklady týkající se funkčnosti odkladu školní docházky. Závěr shrnuje zjištěné skutečnosti o odkladech školní docházky -odklady školní docházky se ukázaly u sledovaných dětí jako efektivní.cze
dc.format57 s., 10 příloh.
dc.format57 s., 10 příloh.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectškolní zralostcze
dc.subjectodklady školní docházkycze
dc.subjectschool maturityeng
dc.subjectnecessary postponement of school attendanceeng
dc.titleProblematika školní zralosti a indikace odkladů školní docházkycze
dc.title.alternativeProblems of school maturity and indications of delayes of school attendanceeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag4186
dc.description.abstract-translatedThe dissertation provides information about problems of school maturity. The theoretical part of the dissertation focuses on elucidation of problems of school maturity from the pedagogical-psychological point of view, including its definition as well as specification of terms. This part is also concentrated on possible causes of school immaturity and on the methods of school maturity identification either. The practical part of focuses on scanning of children with necessary postponement of school attendance in two stages - the January 2007 enrolment of children and the February 2008 enrolment of the same group of children after a year postponement of school attendance ( the experimental sample included 20 children at the pre - school age ). Characteristics of the children in the time of the first enrolment and after the postponement a year later were recognized by means of questionnaire methods, the Fundamental Test of School Maturity and examination. Those characteristics were compared and evaluated. Consequently, designated presumptions concerning of functionality of school attendance postponement were clarified. The conclusion summarizes detected facto about school attendance postponement that was proved to be effective in the case of the examined children.eng
dc.date.accepted2008-08-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro 1. stupeň ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeCvach, Radek


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam