Význam rodiny ve společnosti
Abstrakt
V teoretické části diplomové práce se zaměřuji na trojúhelník vztahů a vazeb rodina - dítě - učitel (škola). Snažil jsem se popsat, jak rodina kooperuje se školou, jestli vůbec stojí o partnerství se školou, zda je naopak škola ochotna spolupracovat s rodinou a zda může rodič měnit obsah a formu výuky. Zabýval jsem se zde také historií a teorií rodiny, problémem současné rodiny a vztahy ve společnosti. V neposlední řadě se také zmiňuji o dnes hodně diskutovatelném tématu - reformě školství.
V praktické části zpracovávám formou dotazníku názor či pohled učitelů a rodičů žáků na kulturu školy na 2. stupni ZŠ. Jakým způsobem vůbec rodič či učitel hodnotí školu, zda jsou spokojeni s chodem a organizací školy, zda by chtěli něco zlepšit, změnit nebo dokonce zrušit. Tyto názory a pohledy následně porovnávám a vyhodnocuji pomocí statistických metod a grafických studií.