dc.contributor.advisor | Jílková, Olga | |
dc.contributor.author | Faladová, Šárka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T11:55:25Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T11:55:25Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008-04-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26719 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce přináší informace o současné rodině. Nejprve teoreticky v souladu s literárními prameny, vývojovými charakteristikami rodiny i jejích členů, jejím významem a možnými problémy.
Praktická část je zaměřena na konkrétní výzkum sledovaných charakteristik rodiny u žáků 2. stupně ZŠ (výzkumný vzorek tvořilo 43 žáků osmých tříd). Pomocí dotazníkových metod (standardizovaných
i nestandardizovaných) byly zjišťovány názory žáků na vybrané rodinné charakteristiky. Byly tak ověřovány a následně interpretovány předem stanovené hypotézy o funkčnosti současné rodiny.
Závěr shrnuje zjištěné skutečnosti, vyznívá poměrně optimisticky - děti percipují rodinu pozitivně, vzájemné vztahy mezi rodiči a dětmi jsou v podstatě dobré.
Následuje doporučení pro učitele pro práci s rodinou. | cze |
dc.format | 101 s. | |
dc.format | 101 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.title | Současná rodina a její některé psychologické problémy z pohledu dětí - žáků 2. stupně ZŠ | cze |
dc.title.alternative | Contemporary family and some of its psychological problems regarded by childern - junior school pupils. | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 4250 | |
dc.description.abstract-translated | The Degree Work brings information on the contemporary family. The first part involves theory, which is in compliance with literary sources, developmental characteristics of the family and its members, its significance and possible problems.
The practical part is focussed on particular research of selected family characteristics at junior school pupils (research sample involved 43 pupils from the eighth form). Using the methods of questionnaires (both standardized and non-standardized) there were found out pupils opinions on selected family characteristics. The hypotheses concerning the functionality of the contemporary family, stated in advance, were being verified and interpreted.
Conclusion, which summarizes the established facts, sounds quite optimistically - children perceive the family positively, mutual relations between parents and children are basically good.
Recommendations for teachers on their work with the family follow. | eng |
dc.date.accepted | 2008-05-26 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | NJ-OV/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Cvach, Radek | |