dc.contributor.advisor | Havelka, Petr | |
dc.contributor.author | Dědová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T11:56:14Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T11:56:14Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008-04-24 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26797 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce je zaměřena na aktivizující metody a techniky učení na základní škole. V teoretické části byl proveden rozbor aktivizujících metod z doporučené literatury a časopiseckých článků. Cílem praktické části bylo zjistit, s jakými problémy se učitel setkává při zavádění aktivizujících metod a technik práce s učivem a jak zvolené metody ovlivňují výsledky výuky. Pro získání představy o vývoji poznatkových systémů u žáků 1. stupně byly v jednotlivých ročnících porovnány myšlenkové mapy. Z výzkumu bylo zjištěno, že častým problémem je hluk ve třídě, časová náročnost a malé prostory. Hierarchická forma map se objevila již ve 2. ročníku, největší zastoupení má ale v 5. ročníku. | cze |
dc.format | 69 s., 7 s. obr. příloh | |
dc.format | 69 s., 7 s. obr. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.title | Aktivizující metody a techniky učení na základní škole | cze |
dc.title.alternative | Methods and techniques of active teaching on the middle school level | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 6422 | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis is concentrated on activating methods and teaching
techniques at elementary schools. The theoretical part contains the activating
method analysis on the base of recommended literature and journal articles.
The goal of the practical part was the detection of problems which a teacher
has when introducing activating methods and techniques of work on
curriculum; and how the chosen methods influence the teaching results. Mind
maps of pupils at particular grades were compared to gain the conception of
knowledge systems development of pupils at infant school. The research
revealed that most common problems are noise in classrooms, time intensity
and lack of space. Hierarchic form of the maps appears at second grade but the
top representation is at fifth grade. | eng |
dc.date.accepted | 2008-05-23 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | NŠ-VV-C | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Procházka, Miroslav | |