Problémy poslechu s porozuměním při výuce češtiny u německých rodilých mluvčích
Abstrakt
Diplomová práce s názvem ''Problémy poslechu s porozuměním ve výuce češtiny u německých rodilých mluvčích'' charakterizuje němčinu a češtinu a především jejich rozdílné znaky vstupující do výuky češtiny jako cizího jazyka. Mapuje jevy v kurzech češtiny na Keplerově univerzitě v Linci. Zabývá se efektivním využitím poslechových textů a jejich vlivem na získání dalších jazykových dovedností a návyků ve výuce češtiny jako cizího jazyka. V praktické části práce je velký důraz kladen především na výukové písně. Jsou sestaveny na základě vysledování jazykových chyb u rakouských mluvčích v kurzech češtiny tak, aby chyby byly co nejdůsledněji odstraněny. Práce obsahuje rovněž vyhodnocení efektivnosti výukových písní formou dotazníku pro rakouské studenty češtiny a formou interview se čtyřmi českými lektorkami na rakouské univerzitě.