Poruchy učení u žáků očima učitele
Abstrakt
ANOTACE
Diplomová práce je zaměřena na problematiku specifických poruch učení u žáků na 1. stupni ZŠ.
Práce je rozdělena do tří částí. V teoretické části je nastíněna problematika specifických poruch učení, především dysgrafie a dysortografie. Diplomová práce je zaměřena především na diagnostiku SPU, možnosti reedukace a kompenzace těchto poruch.
Druhá část diplomové práce analyzuje počet žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni ZŠ a zjišťuje míru informovanosti učitelů o problematice specifických poruch učení.
Třetí část diplomové práce je část praktická. Pro potřeby učitelů byl sestaven zásobník námětů pro práci s dysgrafickými a dysortografickými žáky a vytvořen přehled vhodných publikací zaměřených na nápravu specifických poruch učení.
Cílem diplomové práce bylo analyzovat počet dětí se specifickými poruchami učení na 1. stupni ZŠ a zjistit míru informovanosti učitelů o této problematice.
Práce je doložena řadou tabulek a grafů, včetně rozsáhlého přílohového materiálu.