dc.contributor.advisor | Man, František | |
dc.contributor.author | Manková, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T11:57:30Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T11:57:30Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008-04-24 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26879 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce ''Sociální vývoj v období adolescence'' má teoreticko-empirický charakter.
V teoretické části se práce zabývá termíny dospívání, adolescence, sociální vývoj, emocionalita, identita a socializace. Dále popisuje jednotlivé fáze adolescence. Pozornost je věnovaná i sociálním
a psychologickým charakteristikám adolescentů. Dále nás stručně seznamuje s charakteristikou středních škol.
Praktická část se zabývá dotazníky a testy osobnosti, které byly vyplněny studenty prvního, druhého a třetího ročníku víceletého gymnázia. Cílem praktické části je objasnit vztahy adolescentů
ke studiu, k sobě samému, k autoritám a vrstevníkům. Praktická část zjišťuje i kognitivní a emoční vyspělost a žebříčky hodnot dotazovaných adolescentů. Navíc měla ukázat případné rozdíly ve vývoji a vyspělosti chlapců a dívek. | cze |
dc.format | 130 s. | |
dc.format | 130 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | dospívání | cze |
dc.subject | adolescence | cze |
dc.subject | sociální vývoj | cze |
dc.subject | emocionalita | cze |
dc.subject | identita | cze |
dc.subject | socializace | cze |
dc.subject | adolescence | eng |
dc.subject | social development | eng |
dc.subject | emotionality | eng |
dc.subject | identity | eng |
dc.subject | socialization | eng |
dc.title | Sociální vývoj v období adolescence | cze |
dc.title.alternative | Social development in the period of adolescence | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 6661 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis, ''Social development in the time of adolescence'', has a theoretic-empirical character.
It deals with terms of adolescence, social development, emotionality, identity and socialization in the theoretical part. It also describes individual phases of adolescence, social and psychological features of adolescents. The thesis also gives brief information about characteristics of secondary schools.
Practical part deals with questionnaires and personality tests which were fulfilled with the first, the second and the third year students of multi-year gymnasium. Illustration of attitudes to studies and relationship with oneself, authorities and with contemporaries are the main aims of the practical part. The survey deals with cognitive and emotional maturity and with the scale of significance of adolescents as well. It also should point out potential differences between evolution and maturity of boys and girls. | eng |
dc.date.accepted | 2008-05-13 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | NJ-Bi/SŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Jandová, Renata | |