dc.contributor.advisor | Jandová, Renata | |
dc.contributor.author | Doležalová, Lada | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T11:57:33Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T11:57:33Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008-04-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26882 | |
dc.description.abstract | Teoretická část diplomové práce se věnuje popisu specifické poruchy učení, dyslexie, příčinám vzniku poruch, diagnostice a reedukaci.
Snaží se odhalit prvotní příznaky dyslexie. Dále se zabývá nápravným postupem a možnostmi práce s dítětem s dyslexií v hodinách českého jazyka na 1. stupni základní školy. Všímá si také osobnosti dítěte a jeho postavením ve škole.
Praktická část je zaměřená na tvorbu pomůcek pro dyslektiky. Jedná se o pracovní sešity. Každá vytvořená pomůcka je popsána, je uvedeno, jaký je její přínos pro žáka i učitele a jak se s ní dá pracovat během vyučování. | cze |
dc.format | 304 | |
dc.format | 304 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Dyslexie | cze |
dc.subject | specifické poruchy učení | cze |
dc.title | Speciální pomůcky pro děti postižené specifickou poruchou učení - dyslexií | cze |
dc.title.alternative | Special aids for children afflicted with specific disorder of learning - dyslexia | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 6670 | |
dc.description.abstract-translated | The theoretical part of the diploma work describes dyslexia, the specific learning disability, its causes, diagnostics and re-educations.
It tries to detect primary symptoms of dyslexia. Then the work deals with corrective procedures and possibilities of working with children with dyslexia in lessons of Czech language at elementary schools. It also pays attention to the children’s personality and their position at school.
The practical part is focused on making teaching aids, concretely workbooks, for children with dyslexia. Each teaching aid is described, its advantages for pupils and teachers are illustrated and it is explained how to use the teaching aim in the lesson. | eng |
dc.date.accepted | 2008-05-22 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | NŠ-TV-C | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Dvořáková, Miloslava | |