dc.contributor.advisor | Jandová, Renata | |
dc.contributor.author | Bukačová, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T11:57:34Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T11:57:34Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008-04-21 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26883 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část pohlíží na problematiku specifických poruch učení, zejména dyslexie, v menší míře pak dysgrafie a dysortografie. Autorka zde vymezuje jednotlivé pojmy, charakterizuje projevy specifických poruch učení, nastiňuje jejich etiologii, diagnostiku a následnou reedukaci.
Praktická část diplomové práce je zaměřena na speciální pomůcky pro děti postižené specifickými poruchami. Jedná se o pracovní listy, které zpracovávají látku českého jazyka v 8. ročníku základní školy, zejména tvaroslovné jevy, se kterými mají žáci největší problémy. U každé pomůcky jsou uvedeny metodické pokyny pro její využití v hodinách českého jazyka. | cze |
dc.format | 68 s., 51 s. pracovní listy | |
dc.format | 68 s., 51 s. pracovní listy | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | specifické poruchy učení | cze |
dc.subject | dyslexie | cze |
dc.subject | dysgrafie | cze |
dc.subject | dysortografie | cze |
dc.subject | etiologie | cze |
dc.subject | diagnostika specifických poruch | cze |
dc.subject | reedukace | cze |
dc.subject | úlevy | cze |
dc.subject | hodnocení | cze |
dc.subject | tolerance | cze |
dc.subject | specific disorders of learning | eng |
dc.subject | dyslexia | eng |
dc.subject | dysgrafia | eng |
dc.subject | dysortografia | eng |
dc.subject | etiology | eng |
dc.subject | diagnostics | eng |
dc.subject | resulting reeducation | eng |
dc.title | Speciální pomůcky pro děti postižené specifickou poruchou učení - dyslexií | cze |
dc.title.alternative | Special aids for children afflicted with specific disorder of learning - dyslexia | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 6673 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis is divided into two parts. Theoretic part deals with problems specific disorders of learning, especially dyslexia. The smaller place is devoted to questions of dysgrafia and dysortografia. In this part the authoress incloses individual notions, characterizes manifestations specific disorders of learning, outlines theirs etiology, diagnostics and resulting reeducation.
Practical part of thesis is specialized on special aids for young learners afflicted with specific disorders of learning. Authoress maked working leaves, which process subject matter of Czech language in 8ht year elementary school, especially formative phenomena, which young learners have biggest difficulties with. Near every aid are introduced methodical directions for its exercise in lessons of Czech language. | eng |
dc.date.accepted | 2008-05-12 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJ-OV/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Jílková, Olga | |