Speciální pomůcky pro děti postižené specifickou poruchou učení - dyslexií
Abstrakt
Diplomová práce je tematicky zaměřena na speciální pomůcku pro děti postižené specifickou poruchou učení - dyslexie.
V druhé kapitole jsou vymezeny základní pojmy související se specifickými poruchami učení a jejich definice.
Největší pozornost je věnována kapitole třetí, která pojednává o specifických vývojových poruchách učení, které zaujímají jednu z nejdůležitějších pozic v rámci vzdělávání se zaměřením na příčiny, projevy, diagnostiku specifických poruch učení. V druhé části této kapitoly jsou definovány specializovanější poruchy učení - dyslexie, dysgrafie, dysortografie.
Obsahem čtvrté kapitoly je reedukace specifických poruch učení a individuální vzdělávací program, strategie jeho tvorby, obsah a ukázka vlastního individuálního plánu.
V páté kapitole je vymezeno vývojové období - střední školní věk a starší školní věk.
V šesté kapitole je charakterizován předmět, pro který je tato pomůcka určena - český jazyk. V rámci českého jazyka jde o vymezení čtení, psaní, pravopisu, hodnocení a klasifikace žáků se specifickými poruchami učení.
V samostatné kapitole je zpracována praktická část. Její součást tvoří metodická příručka pro učitele k pracovním listům z českého jazyka pro 7. ročník základní školy.