Public relations mateřské školy.
Abstrakt
Anotace
Současné financování škol a školských zařízení je založeno na výkonech , tedy na počtu žáků, kteří školu navštěvují, a proto se školy dostávají do konkurenčního boje o zákazníka, což je žák. Nezbytností v řízení školy a školských zařízení se tedy stává marketing školy. Součástí marketingu školy je public relations, který napomáhá ke zviditelnění škol, k propagaci jejich činností a záměrů.
Obsahem teoretické části je obecná charakteristika marketingu a marketingu školy. Zvláštní důraz je kladen na vztah mateřské školy s veřejností, na její propagaci a otevření se vůči okolí, což je dnes velmi důležité.
Praktická část mapuje situaci, jak se mateřské školy prezentují na veřejnosti a v jakém rozsahu využívají prostředků public relations. Výzkum byl proveden v rámci mateřských škol celé ČR a z pohledu rodičů Mateřské školy Dačice.
Součástí práce je návrh komplexního systému PR Mateřské školy Dačice se zaměřením na společnou identifikaci pracovišť.