dc.contributor.advisor | Suchánková, Eva | |
dc.contributor.author | Veselá, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:20:01Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:20:01Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2009-04-22 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27206 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce je zaměřena na zjištění úrovně slovní zásoby u žáků na začátku 1. ročníku základní školy. Nejprve vymezuje pojem řeč, význam řeči v životě člověka a vztah myšlení a řeči. Zabývá se vývojem řeči vzhledem k věku, otázkou školní zralosti, rozvojem řeči a jejím vyšetřováním. Pojednává o vyšetření a rozvoji slovní zásoby. Poukazuje na vliv sociálního prostředí na řeč. Pomocí Testu Jaroslava Jiráska zkoumá úroveň verbálního myšlení. Záznam popisu dějového obrázku dětmi a rozbor výsledků seznamuje s využíváním slovních druhů u žáků daného věku. | cze |
dc.format | 76 | |
dc.format | 76 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | řeč | cze |
dc.subject | slovní zásoba | cze |
dc.subject | úroveň slovní zásoby | cze |
dc.subject | speech | eng |
dc.subject | vocabulary | eng |
dc.subject | the level of vocabulary | eng |
dc.title | Úroveň slovní zásoby u žáků na začátku 1 tř. základní školy | cze |
dc.title.alternative | The level of vocabulary among first-year primary school pupils. | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 10101 | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis deals with a detection of the level of vocabulary among first-year primary school pupils. Generally, it delimits the speech as such, the meaning of speech for individual’s life and the relationship between intellect and speech. It also deals with a development of children’s speech, the question of maturation of abilities children need to prosper in schools, the development of speech and methods of its monitoring. The thesis also discusses the examination and the development of vocabulary range. Moreover, the thesis points out the social influence on speech. With the help of Jaroslav Jirásek’s test, the thesis examines the level of verbal thinking. Finally, it connects children’s description of a story picture with an actual parts of speech usage. | eng |
dc.date.accepted | 2009-05-21 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | NŠ-SPG | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Havlisová, Helena | |