Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNosková, Milena
dc.contributor.authorUrbánková, Alena
dc.date.accessioned2021-12-07T12:20:06Z
dc.date.available2021-12-07T12:20:06Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-04-21
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27224
dc.description.abstractTato diplomová práce nahlíží na současný český jazyk z hlediska používání anglicismů u žáků osmých a devátých tříd II. stupně ZŠ. Zaměřuje se zejména na porozumění a použití některých hojně frekventovaných anglicismů. Práce obsahuje část teoretickou, která se obecně zabývá problematikou jazyka, obohacováním slovní zásoby a porovnává český jazyk s anglickým. Praktická část předkládá výsledky dotazníkového průzkumu, který byl proveden na čtyřech základních školách v České republice. Cílem výzkumu bylo zmapovat míru znalosti anglických výrazů mezi žáky osmých a devátých tříd základních škol. Dotazník se zabývá i postoji žáků k přejímání anglicismů do českého jazyka. Uvedeny jsou i příklady cvičení, jež se mohou používat při výuce cizích slov (hlavně anglicismů) v hodinách českého jazyka. Práce je zakončena shrnutím dosažených poznatků. Přílohy zahrnují plné znění dotazníku a cvičení zaměřené na anglicismy.cze
dc.format141 s., 9 s. příloh
dc.format141 s., 9 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectslovní zásobacze
dc.subjectanglicismycze
dc.subjectpřejatá slovacze
dc.subjectdotazníkcze
dc.subjectanglicismy ve školecze
dc.subjectvocabularyeng
dc.subjectanglicismseng
dc.subjectloanwordseng
dc.subjectquestionnaireeng
dc.subjectanglicisms at schooleng
dc.titleSlovní zásoba a anglicismy u dětí vyšších ročníků 2.st. ZŠcze
dc.title.alternativeVocabulary and Anglicisms in older children at middle school leveleng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag10301
dc.description.abstract-translatedThis Diploma Thesis deals with anglicisms and their frequency in the contemporary Czech language from the point of view of older children at middle school level. It is primarily focused on the understanding and usage of popular and frequent anglicisms. Thesis theoretical part covers general information about language, enriching of the lexicon and it compares Czech language with English. The practical part introduces the results of a questionnaire survey, which was carried out at four elementary schools in the Czech Republic. The aim of the survey was to map the ability of older children at middle school level to understand the English expressions. It was also concerned in their attitudes towards adaptation of words from English. It also touches the usage of anglicisms in the lessons of Czech language at middle school level. Examples of practical exercises are provided. The final part of the Project sums up the reached conclusions. The Diploma Thesis attachments contain the questionnaire and the practical exercises.eng
dc.date.accepted2009-06-02
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJ-AJ/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeNiklesová, Eva


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam