Srovnání dvou konkrétních salesiánských zařízení ve Španělsku a v České republice
Abstrakt
Práce se zabývá historickými, teoretickými a ideologickými východisky salesiánského výchovného stylu a jejich naplněním v praxi na příkladu dvou konkrétních salesiánských středisek ze dvou zemí ? ze Španělska a z České republiky. Nejprve je v práci představen zakladatel salesiánů Don Bosco v souvislostech své doby a jiných prvků, které ovlivnili jeho osobnost a sociální působení. Tím práce dochází k tzv. ?preventivnímu systému? jako základní metodě salesiánů a k jeho kontextu pro dnešní dobu. Z důvodu, že práce srovnává střediska ze dvou zemí, předkládá práce stručnou charakteristiku salesiánského působení v dnešním světě a to zejména ve Španělsku a v České republice, kde se nachází srovnávaná střediska ?Asociación periferia? a ?Salesiánské středisko mládeže ? dům dětí a mládeže České Budějovice?, která jsou později stručně představena, aby mohla být srovnávaná dle vytyčených kritérií. Tato kritéria jsou: cílová skupina, kompetentnost k sociální asistenci a komplexnost působení na svěřence. Tato kritéria jsou nejprve popsána tak, jak k nim přistupoval Don Bosco a poté konkrétně popsána, jak jsou naplněna v daném středisku. Na konci každého kritéria je potom shrnutí, jak je či není kritérium střediskem naplněno.