Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJošt, Jiří
dc.contributor.authorMäsiarová, Aneta
dc.date.accessioned2021-12-07T12:20:20Z
dc.date.available2021-12-07T12:20:20Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-04-15
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27258
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá vlivem specifických poruch učení na self-koncept žáka a na jeho sociometrické postavení ve třídě. Žák, který trpí jakoukoliv ze specifických poruch učení, musí při nástupu do školy čelit mnohým těžkostem. To, jakým způsobem ho přijímají jeho spolužáci a to jakým způsobem se se svou poruchou vyrovnává on sám, ovlivňuje jeho sociometrické postavení ve třídě i jeho self-koncept. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na objasnění pojmů self-koncept, self-esteem a self-efficacy v souvislosti s žákovou motivací k učení, jeho angažovaností v procesu učení a v souvislosti s jeho zvládáním obtížných situací. Je zde zmíněna i otázka začlenění dětí se specifickými poruchami do vyučování v interakci s jejich normativními spolužáky. Praktická část práce je již zaměřena na samotný výzkum na základní škole a získané údaje jsou zapsané v přehledných tabulkách a grafech.cze
dc.format80 s., 19 s. obr. příloh.
dc.format80 s., 19 s. obr. příloh.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectself-konceptcze
dc.subjectvíra ve vlastní schopnosticze
dc.subjectsebedůvěra;cze
dc.subjectself-concepteng
dc.subjectself-efficacyeng
dc.subjectself-esteem;eng
dc.titleÚčinky specifických poruch učení na self-koncept a sociometrickou pozici dítěte ve tříděcze
dc.title.alternativeSelf-concept in children with learning disabilitieseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag10451
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis deals with the topic of learning disabilities and their consequence on pupil´s self-koncept and class position. A pupil, who suffers from a learning disability, has to face a lot of difficulties after he or she enters school. The way how these children tackle these difficulties influences their self-concept and thier class position. The theoretical part discusses explains the terms- self-concept, self-esteem and self-efficacy in connection with pupil´s motivation, pupil´s engagement in learning process and their coping with the learning disability. The problem of inclusion of these children among their classmates in learning process is also mentioned. The practical and investigative part concerns the research at the elementary school in Pelhřimov and monitors the collected data.eng
dc.date.accepted2009-05-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineAJ-NJ/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKouřilová, Jana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam