Jazyk a styl české bulvární publicistiky
Abstrakt
Diplomová práce na téma ‚Jazyk a styl české bulvární publicistiky' se věnuje jazykovým, grafickým a ideografickým prostředkům současných bulvárních deníků (Aha!, Blesk, ŠÍP). Cílem této diplomové práce je tyto prostředky vyhledat a zhodnotit.
Práce vychází z rozboru jazykového materiálu nashromážděného během jednoho roku (od prosince 2007 do listopadu 2008).
Tato diplomová práce je zaměřena na titulky, jejich typy a funkce v textu, výběr fotografií ve vztahu k informacím a témata typická pro bulvární tisk. Podstatná část práce je věnována lexikálním prostředkům jako jsou přirovnání, personifikace, metafora, aluze, hodnotící adjektiva, frazeologismy, expresivně zabarvená slova, neologismy, cizí slova apod. a jejich hodnocení z hlediska vhodnosti užití.
V úvodní části práce je vysvětlena terminologie týkající se publicistiky a také je zde stručná historie bulvárního zpravodajství.
Práce není členěna na část teoretickou a praktickou, praktická část s příklady následuje vždy po teoretickém výkladu. K vlastnímu členění práce slouží jednotlivé kapitoly a podkapitoly.