Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHošpesová, Alena
dc.contributor.authorZemanová, Hana
dc.date.accessioned2021-12-07T12:21:10Z
dc.date.available2021-12-07T12:21:10Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2008-11-24
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27340
dc.description.abstractANOTACE V této práci se zabývám intuitivními přístupy žáků k řešení některých matematických úloh před tím, než je číselný obor a aritmetická operace potřebná pro jejich řešení uvedena ve škole. Zpracování diplomového úkolu probíhalo ve třech fázích. Nejprve jsem vybrala takové úlohy, které měly děti podle osnov probírat zhruba až za 6 - 12 měsíců. Následovalo otestování žáků 1. - 3. třídy ZŠ v Nýrsku a v Českém Krumlově. Na závěr probíhalo zpracování těchto individuálních rozhovorů po kvantitativní a kvalitativní stránce. Na základě analýzy výsledků jsem hledala odpovědi na následující tři otázky: A) Jaká předkvantitativní schémata si žáci přinášejí do školy? B) Jak je možné jich využít při výkladu v matematice? C) Jak uvedené výsledky korespondují s porozuměním podstaty základních aritmetických operací.cze
dc.format80 s., 19 s. obr. příloh
dc.format80 s., 19 s. obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectPrekoncepty matematických pojmůcze
dc.subjectstrategie žáků při řešení matematických úlohcze
dc.subjectPreconceps in mathematics educationeng
dc.titlePrekoncepty pojmu číslo a základních aritmetických operací na 1. stupni ZŠcze
dc.title.alternativePreconcepts of number and basic arithmetic operations on primary school leveleng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag6368
dc.description.abstract-translatedANNOTATION In this diploma thesis I study intuitive ways of students´ solution of mathematical problems before specific procedure of counting or concept is introduced in mathematical lessons. Elaborating the problem proceeded in three stages: (a) suitable set of problems were chosen, (b) individual testing (via individual interviews) of two groups of pupils aged 6 - 9 were realized, (c) individual interviews were analyzed qualitatively and quantitatively. On the basis of the analysis of the results I examined three following questions: A) Which protoquantitative schemas have children at the beginning of school attendance? B) Which way can be used in introducing new concepts in mathematics? C) How the results correspond with understanding the concept of basic arithmetical operations.eng
dc.date.accepted2009-02-03
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineNŠ-SPGcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam