dc.contributor.advisor | Hošpesová, Alena | |
dc.contributor.author | Zemanová, Hana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:21:10Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:21:10Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2008-11-24 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27340 | |
dc.description.abstract | ANOTACE
V této práci se zabývám intuitivními přístupy žáků k řešení některých matematických úloh před tím, než je číselný obor a aritmetická operace potřebná pro jejich řešení uvedena ve škole.
Zpracování diplomového úkolu probíhalo ve třech fázích. Nejprve jsem vybrala takové úlohy, které měly děti podle osnov probírat zhruba až za 6 - 12 měsíců. Následovalo otestování žáků 1. - 3. třídy ZŠ v Nýrsku a v Českém Krumlově. Na závěr probíhalo zpracování těchto individuálních rozhovorů po kvantitativní a kvalitativní stránce.
Na základě analýzy výsledků jsem hledala odpovědi na následující tři otázky:
A) Jaká předkvantitativní schémata si žáci přinášejí do školy? B) Jak je možné jich využít při výkladu v matematice? C) Jak uvedené výsledky korespondují s porozuměním podstaty základních aritmetických operací. | cze |
dc.format | 80 s., 19 s. obr. příloh | |
dc.format | 80 s., 19 s. obr. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Prekoncepty matematických pojmů | cze |
dc.subject | strategie žáků při řešení matematických úloh | cze |
dc.subject | Preconceps in mathematics education | eng |
dc.title | Prekoncepty pojmu číslo a základních aritmetických operací na 1. stupni ZŠ | cze |
dc.title.alternative | Preconcepts of number and basic arithmetic operations on primary school level | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 6368 | |
dc.description.abstract-translated | ANNOTATION
In this diploma thesis I study intuitive ways of students´ solution of mathematical problems before specific procedure of counting or concept is introduced in mathematical lessons.
Elaborating the problem proceeded in three stages: (a) suitable set of problems were chosen, (b) individual testing (via individual interviews) of two groups of pupils aged 6 - 9 were realized, (c) individual interviews were analyzed qualitatively and quantitatively.
On the basis of the analysis of the results I examined three following questions:
A) Which protoquantitative schemas have children at the beginning of school attendance? B) Which way can be used in introducing new concepts in mathematics? C) How the results correspond with understanding the concept of basic arithmetical operations. | eng |
dc.date.accepted | 2009-02-03 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | NŠ-SPG | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |